Türkiye’de sadece 10 kişiden biri online alışverişi tercih ediyor

PayU Türkiye’nin e-ticaret ekosistemine yönelik tüketici davranışlarını anlamak amacıyla GfK ile birlikte yaptığı araştırma, online alışverişte gidilecek çok yol olduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre, Türkiye genelinde 10 kişiden biri internetten alışveriş yaparken, ortalama alışveriş sıklığı ise 2 ayda bir olarak gerçekleşiyor. 

E-ticaret sektörünün Türkiye’deki lideri PayU’nun ikincisini düzenlediği Omnibus Online Alışveriş Tercih Araştırması Raporu sonuçları Türkiye’de halen online alışverişin geniş kitlelere ulaşamadığını gösteriyor.  

15-55+ yaş arası 1.237 kişiyle yapılan araştırmaya göre hiç online alışveriş yapmadığını söyleyenlerin oranı yüzde 90 seviyesinde. Online alışveriş yaptığını söyleyenlerin tamamına yakını Türkiye’deki web sitelerinden alışveriş yaptığını belirtiyor.

Rapor, kadınlarla erkekler arasında online alışveriş yapma oranının neredeyse aynı olduğunu ortaya koyarken, her ay internetten en az bir kere alışveriş yapanların oranı ise yüzde 20.

İnternetten en çok kıyafet ve ayakkabı alıyoruz

Araştırmaya göre, en çok online alışveriş yapılan kategorilerin başında giyim ve ayakkabı geliyor. Erkeklerin, kadınlara kıyasla ezici çoğunlukla elektronik alışverişi yaptığı görülürken kadınların giyim alışverişlerinin ön plana çıktığı görülüyor.

En az 100 TL harcıyoruz! 

İşlem başına ortalama tutarlar incelendiğinde yemek ve hediyelik eşya kategorisi hariç ortalama işlem tutarlarının en az 100 TL’den başladığı görülüyor.  Yapılan harcamalarda en düşük tutar 74 TL ile yemek siparişlerinde kaydedilirken, en yüksek ortalama tutar ise 175 TL ile yapı ve inşaat malzemeleri sektörüne harcanıyor.

Araştırmanın diğer sonuçları şu şekilde sıralanıyor:

  • Fiyat karşılaştırma siteleri online alışveriş için büyük önem taşıyor. Online alışveriş yaptığını söyleyenlerin yarısından çoğu, online alışveriş yapmadan önce mutlaka fiyat karşılaştırma sitelerine bakıyor.
  • Tüketici, alışveriş yaptığı sitelerde güvenli ödeme seçeneği olmasına mutlaka dikkat ediyor.
  • Tüketicilerin neredeyse yarısı için kredi kartı ve banka kartı online alışverişler için bir numaralı ödeme aracı.
  • İnternet sitelerinden alışveriş yapılırken, kapıda ödeme seçeneği, iade değişim politikaları ve taksit imkanları da tüketici davranışlarında oldukça etkili oluyor.
  • Müşterilerin öncelikli tercihi yurt içindeki online mağazalar; internetten alışveriş yapanların sadece %19’u alışveriş yaparken yurt dışındaki mağazaları tercih ediyor.
  •  İnternet üzerinden kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen ve kapıda ödeme ile havale gibi farklı ödeme yöntemlerinin bulunması müşterilerin alışveriş yapacakları e-ticaret mağaza seçimlerini oldukça etkiliyor.

PayU Türkiye CEO’su Emre Güzer sonuçlarla ilgili şöyle konuştu: “İşyerlerimizin yaptığı işte daha iyi olmalarını sağlamak için çalışıyoruz. GfK ile birlikte hazırladığımız bu rapor, işyerlerimizin müşterilerini daha iyi tanımaları ve onlara yönelik hizmet kalitelerini iyileştirmeleri açısından büyük rol oynuyor. İnternet üzerinden yapılan ödemelerde son kullanıcıya farklı ödeme araçlarının sunulması, online alışveriş yapan kişi sayısının artması için oldukça önem taşıyor. Fiziksel mağazası bulunan online işyerlerinden alışverişin tercih edildiğini gözlemliyoruz. Bu özellikle perakendeciler için büyük bir fırsat. Taksitli alışverişler halen online alışverişte kritik öneme sahip. Bu özellikle Türkiye’ye gelecek olan yabancı markaların göz önünde bulundurması gereken bir nokta. Ama bu sene en çok dikkatimizi çeken, kart sahiplerinin sonraki alışverişlerinde kullanılmak üzere kart bilgilerini saklamayı tercih ettiklerini görmek oldu. PayU da geliştirdiği Tek Tıkla Ödeme altyapısı sayesinde trendleri önde takip ettiğini göstermiş oluyor.”    

English:

Only one out of every ten people in Turkey prefers online shopping

The results of the Omnibus Online Shopping Preference Survey report, conducted by PayU Turkey, the leader in the e-commerce sector of Turkey, shows that online shopping still does not reach wide masses in Turkey.

According to the survey that was participated by 1,237 people between the ages of 15 and 55+, 90 percent of participants said that they never shopped online. Nearly all of those who say they shop online indicated that they prefer domestic websites.

The report revealed that the rate of online shopping among men and women is almost the same. The rate of those who shop online at least once a month is 20 percent.  

We purchase mostly clothes and shoes on the Internet

According to the survey, the top online shopping categories are clothing and shoes. While men make electronic purchases overwhelmingly compared to women, women take the leads in clothing shopping.

We spend at least TRY100! 

When the average amounts per transaction are examined, it is seen that the average transaction amount starts from at least TRY100, except for the food and souvenir category. While the lowest amount is TRY74 recorded in meal orders, the highest average amount is TRY175, spent on building and construction materials sector.

The other results of the research are listed as follows:

  • Price comparison sites are very important for online shopping.
  • More than half of the participants look at price comparison sites before shopping online.
  • Consumers pay attention to secure payment options on the sites where they shop.
  • The first payment tools for online purchases are credit cards and debit cards for almost half of consumers.
  • While shopping on the Internet, payment options at the door, return exchange policies and installment opportunities are also very influential in consumer behavior.
  • Customers' first preference is domestic online stores. Only 19% of shoppers on the Internet prefer shopping abroad.
  • Different payment methods such as payment and payment at the door, affect consumers who do not want to share credit card information on the internet, to choose e-commerce stores.

“We are working to ensure our member merchants’ businesses. This report, which we conducted with GfK, plays a major role in helping our merchants’ know their customers better and improve their service quality. Offering different payment instruments to the end user in online payments is very important for increasing the number of online shoppers. We observe that online stores that have also physical stores are preferred for shopping. This is a great opportunity for retailers. Installment-based purchases are still critical for online shopping. This is especially important for foreign brands which plan to enter Turkey. But this year the most important trend that we observed is that cardholders prefer to save card information on online sites for later use. This result demonstrates that PayU, which had deployed its one-click payment infrastructure, follows trends ahead,” Emre Güzer, CEO of PayU Turkey, said.