
PayU ile çalışmak istiyorum
Başvuru formumuzu doldurarak PayU Üye İşyeri başvurunuzu iletebilirsiniz. Başvuru formunu göndermeden önce çalışma koşullarımızı incelemenizi tavsiye ederiz.
PayU Üye İşyeri olmak için başvuru koşullarına bu sayfadan erişebilirsiniz.
PayU üye işyeri olmak için vergi mükellefi olmanız gerektiğinizi hatırlatmak isteriz. Ayrıca başvurunuzun değerlendirmeye alınabilmesi için sitenizin aktif olması gerekmektedir. Siteniz aktif değilse, tarafımıza bir test hesabı açmanızı, kullanıcı adı-şifre gibi bilgileri bizimle paylaşmanızı rica ederiz.
Başvurunuzu sağlıklı değerlendirebilmemiz için web sitenizdeki çalışma prensibini görmemiz ve bir takım testler yapmamız gerekmektedir. Siteniz aktif durumda ise; Sitenizde mutlaka, sunacağınız ürün/hizmete dair ödeme adımı, fiyat ve görsellere ulaşabiliyor olmamız gerekmektedir. Sitenizde iade koşulları, iletişim, sözleşmeler kısımlarının yaratılmış olması gerekmektedir.
Güvenlik nedenleriyle başvurunuz hakkında telefonda bilgi verilememektedir. Başvuru belgeleriniz bize ulaştıktan sonra başvurunuz değerlendirilmeye alınır ve en geç 7 işgünü sonra bilgi verilir.
Başvurunuz sonuçlandığında başvuru formunda belirttiğiniz e-posta adresine bildirim yapılır. E-posta elinize ulaşmadıysa posta kutunuzun “Önemsiz Posta Klasörünü” (spam) kontrol etmenizi rica ederiz.
Başvuru belgelerinizi eksiksiz bir şekilde bize göndereli 7 işgününü geçtiyse lütfen destek@payu.com.tr adresine konu ile ilgili e-posta göndermenizi rica ederiz.
Teknik entegrasyon dokümanları ve örnek kodlara, Geliştiriciler sayfasından ulaşabilirsiniz.
Entegrasyon ile ilgili diğer sorularınız için, destek@payu.com.tr adresine e-posta göndererek destek alabilirsiniz. Teknik birimimiz talebinizi inceleyerek en kısa sürede size yanıt dönecektir.
PayU entegrasyonu, programlama dili ve platformdan bağımsız olarak internetin ortak protokolü üzerinden çalışmaktadır. Kullanmış olduğunuz yazılımın PayU entegrasyonu sağladığından emin olmak için yazılım desteği aldığınız kişi ya da firma ile görüşmeniz gerekmektedir.
Tek Tıkla Ödeme (1click payment) sayesinde artık sitenizden alışveriş yapan müşterileriniz dilerse bir sonraki alışverişlerinde ödemelerini kart bilgilerini girmeden tek tıkla tamamlayabilirler.
Müşterilerinizin hızlı ve kolay bir şekilde alışverişlerini tamamlamasını sağlayan "Tek Tıkla Ödeme" sayesinde sepet terketme oranlarınız azalacak, dönüşüm oranlarınız ve satışlarınız artacak. Müşteriniz alışverişini tamamladıktan sonra kendisine kartının kaydedilip kaydedilemeyeceği sorulur. Müşteriniz kartını kaydetmeyi kabul ettiği durumda bir sonraki alışverişinde kart bilgisi girmeden alışverişini Tek Tıkla tamamlar.
Tekrarlayan ödemeler ile artık düzenli ödemeleri yönetmek çok kolay.
Abonelik (subscription) modeli ile çalışıyorsanız ya da aidat ve bağış topluyorsanız, Tekrarlayan Ödemeler Servisi'nden yararlanabilirsiniz. Tekrarlayan Ödeme servisinde müşterinizin kredi kartı bilgileri güvenli PayU altyapısında saklanır. Scheduler altyapısı ile kart bilgileri tekrar girilmeden belirli tarih tekrarlayan ödemelerin tahsilatı yapılır.Dilenirse ileriye yönelik planlama yapılabilir ve alınacak ödeme tutarları değiştirilebilir
PayU Üye İşyeriyim
İade ve iptal işlemlerinizi PayU Yönetim Panelinden gerçekleştirebilirsiniz. Buraya tıklayarak panele giriş yapabilirsiniz.
Ardından iptal ya da iade etmek istediğiniz siparişi bularak "sipariş" detaylarını görüntüleyebilir ve sol alt köşede bulunan iade / iptal düğmesine basarak işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
İsterseniz tüm siparişi, isterseniz sipariş tutarının bir kısmını buradan iade ve iptal edebilirsiniz.
Güvenlik sebebi ile şifrenizi doğrudan e-posta veya telefon yoluyla paylaşamıyoruz.
Şifrenizi PayU Yönetim Paneli giriş sayfasından değiştirebilirsiniz. Buraya tıkladığınızda açılan sayfada "şifremi unuttum" linkini takip ederek şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Bunun için başvuru formunda belirttiğiniz e-posta adresi ile giriş yaptığınızdan emin olmalısınız. Ayrıca farklı internet tarayıcılarından giriş yapmayı deneyiniz.
Tüm bunlardan sonuç alamadıysanız destek@payu.com.tr adresine e-posta göndererek destek alabilirsiniz.
Bunun için ikinci web site adresinizi belirterek destek@payu.com.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
İkinci bir web sitesi için Sanal POS başvurusunda bulunmak istiyorsanız yeni bir sözleşme imzalamamız gerekmektedir.
Entegrasyon için gerekli bilgilere PayU Yönetim Panelinden ulaşabilirsiniz. Buraya tıklayarak panele giriş yapabilirsiniz.
Açılan ekranda "hesap yönetimi" menüsü altında bulunan "hesap ayarları" sekmesinde bulunan "Üye İşyeri Entegrasyon İsmi ve Kodlama Anahtarı" adımında entegrasyon için gerekli bilgiler yer almaktadır.
Bu bilgilerin kendi altyapınızda nasıl kullanılabileceğiyle ilgili yazılım hizmeti aldığınız kişi ya da firma ile görüşmeniz gerekmektedir.
İlgili aya ait faturalar bir sonraki ayın 10.iş gününe kadar kesilip PayU'da kayıtlı e-posta adresine gönderilmektedir. Örneğin 3 Temmuz’da yaptığınız işlemlere ait faturalar 10 Ağustos’a kadar kesilerek tarafınıza gönderilmektedir.
Elinize ulaşmayan faturalar için destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz.
Domain adresinizi değiştirmek istiyorsanız yeni bir sözleşme imzalamamız gerekmektedir. Bunun için eski ve yeni domain adreslerinizi destek@payu.com.tr adresine e-posta göndermenizi rica ederiz.
Şirket ile ilgili sahiplik ya da tür bilgilerini değiştirmek istiyorsanız yeni bir sözleşme imzalamamız gerekmektedir. Bunun için değişiklik nedeninizi özetleyen bir açıklamayı destek@payu.com.tr adresine e-posta göndermenizi rica ederiz.
Hesap bilgilerinizi değiştirmek için şirketiniz tarafından yazılan bir dilekçeyi kaşeli ve imzalı olarak destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz. Dilekçeniz tarafımıza ulaştıktan sonra gerekli değişiklik yapılacaktır.
Fatura adresinizi değiştirmek için vergi levhanızı destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz. Adres değişikliğiniz vergi levhanız bize ulaştıktan gerçekleştirilecektir.
Mutabakat işlemlerinizi PayU Yönetim Panelinden gerçekleştirebilirsiniz. Buraya tıklayarak panele giriş yapabilirsiniz.
Giriş yaptıktan sonra açılan yönetim paneli içerisinde "Siparişler ve Raporlar" menüsü altında bulunan "Finansal Raporlar" adımında yer alan mutabakat sekmesinden ilgili aya ait mutabakat dosyasını bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
Ek belge talepleriniz için, hangi ek belgeye neden ihtiyacınız olduğunu açıklayan bir e-postayı destek@payu.com.tr adresine e-posta göndermenizi rica ederiz.
Mutabakat dosyası CSV (Comma-Separated Variables/Virgülle ayrılmış veriler) formatında gönderilmektedir.
Aşağıdaki adımları izleyerek CSV dosyasını Excel ile açabilirsiniz;
- Üst menüden "Veri" sekmesini açın.
- "Dış veri al - Veri al" seçeceğini işaretleyin.
- Dosya türü olarak "Metin dosyası (CSV)" seçin.
- Bilgisayarınızdan CSV dosyasını bularak açın
- Karşınıza gelen seçeneklerden "Sınırlandırılmış" ve "Sekme" seçeneklerini işaretleyin.
- "Son" diyerek işlemi bitirin.
Ayrıca bilgisayarınızın denetim masasından "Saat, Dil ve Bölge Ayarları> Bölge ve Dil> Klavye ve Diğer Giriş Yöntemlerini Değiştir dizinine giriş yapıp "Biçimler" sekmesinden "Ek Ayarlar" düğmesini kullanarak;
-ondalık simgesini "." (nokta),
-basamak gruplandırma simgesini "," (virgül)
-liste ayıracını "," (virgül)
olarak değiştirmeniz gerekmektedir.
Ödemeleriniz yatmadıysa destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz. E-postanızın ulaşması sonrasında konu ile ilgili size bilgi verilecektir.
Komisyon oranlarınızı PayU Yönetim Panelinden görüntüleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak panele giriş yapabilirsiniz.
Giriş yaptıktan sonra "Hesap Yönetimi" menüsü altında bulunan "Finansal Yönetim" adımından oranlarınızı görüntüleyebilirsiniz.
Teknik entegrasyon dokümanları ve örnek kodlara GitHub sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Entegrasyon ile ilgili diğer sorularınız için, destek@payu.com.tr adresine e-posta göndererek destek alabilirsiniz. Teknik ekibimiz talebinizi hızla inceleyerek en kısa sürede size yanıt verecektir.
E-posta adresinizi PayU Yönetim Panelinde yer alan Hesap Yönetimi sekmesi altında bulunan "Güncelle" seçeneğinden değiştirebilirsiniz. Buraya tıklayarak panele giriş yapabilirsiniz.
PayU Yönetim Paneline giriş yapamıyorsanız e-posta adresinizi değiştirmek için şirketiniz tarafından yazılan bir dilekçeyi kaşeli ve imzalı olarak tarafımıza e-posta ile göndermeniz gerekmektedir.
Dilekçeniz tarafımıza ulaştıktan sonra gerekli değişiklik yapılacaktır.
Kart Sahibiyim
Kredi kartı ekstrenizde PayU Ödeme Kuruluşu yazmasının sebebi bizden ödeme alt yapısı hizmeti alan bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmış olmanızdır.
Hangi siteden alışveriş yaptığınızı hatırlamıyorsanız, kartınızın ilk 4 ve son 4 hanesi, işlem tarihi ve işlem tutarını destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz. Alışveriş yaptığınız e-ticaret sitesi size e-posta ile bildirilecektir.
İptal ve iade işlemleri ile ilgili talebinizi alışveriş yaptığınız e-ticaret sitesine bildirmeniz gerekmektedir. E-ticaret sitesi yetkilileri yönetim ekranlarından iptal talebinde bulunmadıkları sürece taleplerinizi işleme alamamaktayız.
Alışveriş yaptığınız e-ticaret sitesine ulaşamıyorsanız; kartınızın ilk 4 ve son 4 hanesi, işlem tarihi ve işlem tutarını destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz.
Ekibimiz en kısa sürede firma yetkililerine ulaşıp talebinizi iletecektir.
Alışveriş yaptığınız e-ticaret siteye ulaşamıyorsanız; konu ile ilgili olarak destek@payu.com.tr adresine e-posta atmanızı rica ederiz. Ekibimiz en kısa sürede firma yetkililerine ulaşıp talebinizi iletecektir.