Yurt dışına nasıl satış yapılır?

Elektronik ticaretin en güzel yanlarından birisi, fiziksel mağaza olmadan satış yapabilmek. Bu öyle bir avantaj sağlıyor ki, mağazanızın olduğu sokak ya da semttekiler değil, şehrin diğer ucu, hatta diğer şehirler ve çeşitli koşulları sağlarsanız, komşu ülkelerdekiler ve dahi dünyanın dört bir yanındakiler sattığınız ürün ve hizmetlere erişebiliyor. 

Elbette dövizle kazanmak da bu işin en cazip yanlarından birisi, ancak sınır ötesi (cross border) ticaret ciddi bir sorumluluk demek, ancak doğru adımları atarak bu işin üstesinden geleceğinizden eminiz.

Pazar araştırması yapın

Ulaşmak istediğiniz ülkeler ya da bölgedeki yerel rakiplerinizi tanıyın, pazar verilerini inceleyin. Bir değer katabileceğinizi ya da fırsat yakalayabileceğinizi düşünüyorsanız, yerel bir pazara göre daha temkinli olmanız gerektiğini unutmayın. Mümkünse pazar hakkında daha fazla bilgi toplamak için rakip analizi, anket vb. uygulamalardan faydalanın. Kısacası, iş planınızı hedefinize göre baştan yaratın.

Satış kanalınızı belirleyin

Doğru adres neresi olacak? Kendi e-ticaret siteniz ya da uygulamanız mı, yoksa uluslararası bir pazar yeri mi? Bunun için iş planınızı güncellemeniz gerekiyor. Ulaşmak istediğiniz pazarın tercihlerine göre hangi adımı atacağınızı belirleyerek işe başlayabilirsiniz. 

Küresel düşünün, yerel hareket edin

Ürününüz seçtiğiniz pazara uygunsa, doğru kanalı da belirlediyseniz, şimdi yerelleşme zamanı. Tebdil-i kıyafet olabilmek için sitenizin tasarımını elden geçirmeli, müşterileri doğru dilde karşılamalı, ürün sayfalarını ve gereken içeriği yerel dile çevirmelisiniz. Elbette bunun için dile hâkim, pazarlama ve e-ticaret konularında uzman birileriyle çalışmalısınız, yoksa tıpkı kötü tasarlanmış bir satın alma sayfasında olduğu gibi sepetiniz boş kalıp umutlarınız kırılabilir.

Satış öncesi ve sonrası destek ekibi hazır mı?

Nasıl ki bir dil bir insansa, yeni bir ülkede mağaza açtığınızda da yeni insanlarla destek vermeniz gerekecek. Onların dilinden konuşan, ancak sizin prensiplerinizi uygulayacak bir destek ekibi, en ufak bir problemde dahi kötü not almamanızı sağlayacaktır. Elbette işinizi takdir ederlerse, sizi baştacı etmeleri de işten değil.

E-ticaretin kalbi: Lojistik!

Stok sisteminizi kurdunuz, deponuzu hazırladınız ve yurt dışına açılmaya hazırsınız! Fakat o da nesi? Yeni müşterileriniz kargo süresini uzun mu buluyor? Kargo ücretleri fazla mı geldi? Belki de yerel bir ortakla anlaşarak ülke dışı deponuzu kurma vaktiniz gelmiştir. Tabii size uygun fiyat veren bir kargo şirketiyle anlaşmadıysanız...

Sonuncu ve en önemlisi: Parayı nasıl alacaksınız?

Ödeme altyapınız yurt dışına açılmanıza izin veriyor mu? PayU gibi uluslararası deneyimi yüksek bir ortağınız varsa, dünyanın her yerine satış yapabilir, her yerden kolayca ödeme alabilirsiniz. Yerel yöntemleri destekleyen PayU, açılacağınız tüm pazarlarda size destek olabilir. Böylece her yeni ülke/bölge için yeni baştan ödeme sistemi kurmanız da gerekmez.