Yorumlar aracılığıyla e-ticaret sitenize nasıl daha fazla müşteri çekersiniz?

Bir ürün hakkında ne düşündüğünüzü söylemek basit bir eylem gibi görünebilir, ancak kelimelerin insanlar üzerinde hayal edebileceğinizden daha büyük bir etkisi vardır.

Bir müşteri markanızla veya ürününüzle ilgili kişisel deneyimlerini kendi çevresinde paylaşmaya başladığında, satış oranlarınız artmaya başlar.

Buna sosyal etki diyoruz. İnsanlar artık alışveriş yaptıkları yerlere daha az sadıklar ve eskiye nazaran daha az güven duyuyorlar.

Farklı müşterilerinizin ürününüzden veya hizmetinizden memnun olduğunu görmek, insanlara sizden alışveriş yapmaları için ihtiyaç duydukları güveni verebilir.

Bunu göz önünde bulundurarak, referanslar yoluyla sosyal etkinin gücünü nasıl kullanabileceğinizi ele alalım ve online alışverişte kararsızlığı azaltıp satışları artıran yöntemlere bakalım. 

Potansiyel müşteriler mevcut müşterilerin görüşlerine değer veriyor

Bir tüketici olarak, bir ürün ya da hizmeti tavsiye eden ünlü bir kişiye itimat etmeniz doğaldır, çünkü onlara halk gözündeki değerleri dolayısıyla inanırsınız ve psikolojik olarak ilişkilendirdiğiniz için de önerdikleri markaya da güvenmeye başlarsınız.

Diğer insanların fikir ve deneyimleri, yani sosyal etki de bundan farklı değil, hatta karar mekanizmasını etkileyebilme açısından daha güçlü bile diyebiliriz. Markayla ilişkisi olmayan kişilerin ise deneyimleri daha çok nüfuz gücüne sahip. “Zaten bu firmada çalışıyor” algısı yaratmadığı için deneyimleri daha gerçekçi görünür ve satın alma kararını daha güçlü etkiler. 

Araştırmalar da bunu gösterir nitelikte. İngiliz şirket Econsultancy'ye göre, sitesinde ürün yorumlarına yer veren şirketler satışlarda %18'lik bir artış yaşarken, satış yapma olasılıklarını ise %63 artırıyorlar.

Dolayısıyla yapılması gereken şey açık, e-ticaret sitelerinin ürün yorumlarına yer vermeleri gerekiyor.

Peki bu değerli görüşler nasıl alınır?

Artık yorumların e-ticaret siteniz için vazgeçilmez olduğunu bildiğinize göre, sırada müşterilerinizin yorum yapmasını sağlamak var. İlk adım ise basit: Daimî müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin. 

Bu güne kadar hiç yorumlara yer vermediyseniz, müşterilerinizden birden yorum istemeniz size garip gelebilir. Ancak online alışveriş yapan insanların buna alışık olduğundan hiç süpheniz olmasın. Ürün hakkındaki fikirleri iyi de olsa, kötü de olsa, her iki durumda da deneyimlerini aktarmaktan memnunluk duyacaklardır.

Bunun ilk adımı, müşterinizden kibarca görüşlerini iletmesini rica ettiğiniz, içinde yorum yapacağı sayfaya bağlantı bulunan bir e-posta olabilir. Ürünün teslimatından sonra beş ya da altı gün içinde, otomatik bir sistemle bunu yapabilirsiniz.

Yorum bırakmaya teşvik etmek için ise müşterinize bir sonraki satın alma işleminde kullanılmak üzere bir indirim kuponu ya da bir çekilişe katılım hakkı hediye edebilirsiniz. Müşterinizin kendisini ifade etmesini yazılı yorumlar, 0 ila 10 arası puanlama veya bir ila beş yıldız gibi farklı yollarla sağlayabilirsiniz.

Ayrıca, müşteri memnuniyeti anketlerinde, satın alma alışkanlıklarını da çıkarabilmeniz mümkün.

Önemli olan nicelik değil, nitelik

En faydalı değerlendirmeler, ürünlerinizi seven, ideal müşterilerinizden gelecektir. Faydalı değerlendirmeler için çok alışveriş yapan, uzun süredir üyeniz olan müşterilerinizi sıralayıp analiz edin.

Bu kişiler önemli müşterilerinizdir. Markanızı veya ürününüzü neden beğendiklerini anlatmalarını isteyin, bu müşterileriniz sitenize sadıktır ve yorumlarınızı artırmak konusunda hızlı bir başlangıç yapmanızı sağlayabilirler.

Youmlar sayfanın neresinde olmalı?

Yorumların önemli olduğuna inandınız ve şimdi bu fikri hayata geçirmek istiyorsunuz ama bu yorumlara nerede yer vereceksiniz? Sitenizin yapısına bağlı olarak, yorumların tüm potansiyelini ortaya çıkaracak bir tasarıma sahip olmanız gerekli.

Ürün sayfalarındaki referanslar, puanlar ve incelemeler, sitenizde gezen kullanıcılara gerçek müşteri deneyimlerini okumayı sağlar. Bu sayfalar, markanızla ilgili genel kanıyı yansıtmalıdır.

Spesifik bir ürünün sayfasında çok fazla teşvik edici ve olumlu yorum varsa, bu yorumlar ödeme yapma sayfasında da cesaretlendirici olarak gösterilebilir ve ‘alışveriş sepeti terk etme oranı’ düşürülebilir. 

Diğer yandan, ürün satmıyor, bir hizmet veriyorsanız tüm yorumları tek sayfaya toplayıp, müşterilerle bu sayfada etkileşime geçip, bir soruyu yanıtlarken aynı konuda şüphesi olan potansiyel müşterilerinizin şüphesini de giderebilirsiniz.

E-ticaret siteleri yorum alma sürecine zaman ayırıp emek vermeli. Bu süreç müşterilerinizin olumlu duygularını keşfetmeniz için önemlidir ve yeni müşteriler kazanmanız için de güçlü bir yol olabilir.

İnsanların görüşleri ikna edicidir çünkü birer sosyal etki örneğidirler. Bu kavram, insanlık olarak başkalarının deneyimlerini görmemizin güvenle, daha rahat karar vermemizi sağlamasına dayanır.

Şimdi, satışlarınızı artırmak için kullanıcı görüşlerini almaya hazır mısınız?