Yerli Kara Cuma'da 2,5 milyar lira harcandı!

Tüm dünyada her yıl kasım ayının dördüncü cuma gününde gerçekleştirilen Kara Cuma indirimleri, yerli perakende ve e-ticaret sektörüne büyük kazanç sağladı.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Kara Cuma indirimlerinde müşterilerin yaptıkları harcamaları açıkladı. Kurumun açıkladığı verilere göre, 24 Kasım günü Türkiye’de 2,45 milyar lira kartlı ödeme gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı döneminde yerli müşteriler 1,88 miyar lira harcamışlardı. 2017’de birçok perakendecinin büyük indirimler yapması ve pazarlama çalışmaları gerçekleştirmesi, kartla yapılan ödemelerin bir önceki yıla kıyasla yüzde 30 artmasını sağladı.

Kara Cuma yerli e-ticaret siteleri için de bir hayli verimli geçti. Müşteriler 24 Kasım’da indirimleri değerlendirdi ve kartlarını kullanarak 565 milyon lira tutarında alışveriş yaptı. Geçen yılın aynı günüyle kıyaslandığında, 2017’de internetten kartlı ödemelerin rekor artış gösterdiği ve 2 kat arttığı görüldü.

Yerli müşterilerin Kara Cuma’da kartlarıyla harcadıkları miktarın yüzde 23’ü e-ticaret sitelerine yapılmış oldu. Bir önceki yıl e-ticaret siteleri yalnızca 264 milyon liralık kartla satış yapmışlardı.

En çok satılan ürünler: Elektronik cihazlar

E-ticaret sitelerinden yapılan 565 milyon liralık alışverişin 326 milyon lirası (yüzde 58), elektronik cihazlar, giyim ve hizmet alanında gerçekleşti.

Yerli müşterilerin Kara Cuma’da en çok tercih ettikleri ürünler, 24 Kasım’da internetten kartla yapılan alışverişlerin yüzde 42’sini oluşturan elektronik cihazlar olurken; giyim ve aksesuar yüzde 10, hizmet sektörü ise yüzde 6 olarak açıklandı. Bu ürün gruplarına harcanan para sırasıyla 238 milyon lira, 57 milyon lira ve 31 milyon lira olarak sıralandı.

Kara Cuma alışverişini internetten yapan şehirler

BKM verilerine göre Kara Cuma’da internetten alışverişlerin yaklaşık yarısı, nüfus yoğunluğunun etkisiyle İstanbul’da yaşayan müşteriler tarafından yapıldı.

Kara Cuma dünyada fiziksel perakendecilerin yoğunlukla indirimler uyguladığı bir gün. Ancak Türkiye’de e-ticaret siteleri fiziksel mağazalar gölgede bırakacak indirimler yaparak, Türkiye’nin dört bir yanından müşterileri cezbetmeyi başardı.

Kartla ödemelerin içerisinde internetten ödemelerin en yoğun gerçekleştiği şehir yüzde 33 ile Kocaeli oldu. Kocaeli’nin ardından Kara Cuma’da internetten alışverişi en fazla tercih eden şehirler yüzde 31 ile Kırklareli ve yüzde 30 ile Iğdır olarak açıklandı.