Ürün sayfalarınızı optimize edip daha fazla satış yapabilmeniz için 11 strateji

Her zamanki gibi dönüşüm oranlarınızı görmek için satış raporunuzu açıyorsunuz. O da nesi, e-ticaret sitenize yeni ziyaretçiler getirme konusunda harika bir iş yaptığınızı sanıyorsunuz ama veriler bunun tam tersini gösteriyor…

İhtiyacınız olan yeterli sayıda potansiyel müşteriyi çekemiyorsunuz ve müşterileriniz de beklendiği gibi alışveriş yapmıyorlar.

Ürün sayfalarının daha çok sayıda ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmesi ve onları alışveriş sepetine daha fazla ürün eklemeye yönlendirmesi gerektiğini biliyorsunuzdur.

Bu, mağaza sahibi olarak sizin kontrolünüz dışında bir şey gibi gözükse de, aslında öyle değil; ziyaretçinizin satın alma işlemini sonuçlandırmasını sağlamak için çeşitli stratejiler var.

Teoride ürün sayfaları basittir. Temel amaçları satın alma kararı için gerekli olan tüm bilgileri sağlayarak kullanıcı güvenini oluşturmak ve süreci mümkün olduğunca sezgisel ve anlaşılır kılmaktır.

İyi bir kullanıcı deneyimi sağlayan, harika bir ürün sayfası oluşturmak için dört öğe vardır: Ürün, marka, sayfada kullanılan dil ve tasarım.

Bu doğrultuda, size ürün sayfalarınızı optimize edip daha fazla satış yapabilmeniz için 11 strateji hazırladık.

  • Harekete geçirici mesajlar (C2A)

Bir ürün sayfasında amaç nedir? Özet olarak, müşterinize ‘Satın Al’, ‘Sepete Ekle’ veya sizin amacınıza hizmet eden başka bir seçeneği tıklattırmaktır.

‘Satın Al’ tuşu bir e-ticaret sayfasının en önemli bileşenidir ve çevresideki içerikten ayrışmalıdır. Tuşun çevresindeki alan açık olmalıdır, bu eylemi engelleyen hiçbir dikkat dağıtıcı öğe veya engel olmamalıdır.

Sayfaya ilk gelindiğinde hemen görünmesi gerekir. Ürün açıklamasından sonra satın alma tuşu veya diğer ürünleri gösteren bir bölüm yoksa, yeni bir site tasarımının test edilme zaman gelmiştir.

  • Fotoğrafların önemini unutmayın

Bir sanal mağaza sahibi olarak bazı zorluklar yaşadığınızın farkındayız.Bunların en önemlilerinden biri, müşterilerinizin satın almadan önce genellikle ürününüzü görememesi, dokunamaması, tadamaması veya deneyememesidir.

Bu nedenle ürün fotoğrafı satın alma sayfalarında önemli bir rol oynar. İyi bir sayfa oluşturulmasında önemli bir faktördür.

E-ticaret söz konusu olduğunda, insanlar dış görünüme önem verirler. Bu yüzden ürünlerinizin çok iyi fotoğraflara sahip olması şarttır. Güzel bir fotoğrafın etkisi, aslında güzelliğin çok ötesindedir zira bir fotoğraf, sitenizi de güzel gösterir ve güvenilirliğinizi artırır.

  • Özgün görseller kullanın

Ürünlerinizi benzersiz ve kendi kişiliğine sahip gösterecek orijinal fotoğraflar kullanın. Kaliteli görsellerle ürününüzün önemli kısımlarını vurgulayın.

Ürünü birden fazla açıdan gösterin, kullanıcıların yakınlaştırma yapmasına izin verin ve benzersiz fotoğraf görüntüleme özellikleri eklemeye çalışın. Bu, müşterinize gerçek bir kullanıcı deneyimi sunma fırsatınızdır, bu yüzden elinizden geleni ardınıza koymayın.

İyi fotoğrafların iyi beklentiler doğurduğunu ve satın alma arzusunu uyandırdığını unutmayın.

  • Farkınızı ortaya koyun

Ürün çeşitlerini adlandırma şeklinizle ürünlerinize bir kişilik katabilirsiniz.

Sayfanızda bir ürünü diğerine bağladığınızda, müşterinize çeşitli alışveriş olanakları yaratmış olursunuz. Bu yöntem, karşılaştırma / benzer ürün parametreleri oluşturur ve sitenin, müşterinin aradığını bulmasına yardımcı olduğunu sergiler.

Satış dönüşümlerinizi ve site trafiğinizi artırması da cabasıdır.

  • Açıklamalarınız detaylı olsun

Göreceli olarak düşük değerli bir ürün satıyorsanız, lüks bir ürün ile aynı miktarda ayrıntıya ihtiyacınız olmayabilir.

Yüksek bir fiyata sahip basit bir ürünün tanımı, fiyatını meşrulaştırmalı ve ürüne değer katmalıdır. Ürünün malzemesini, kökenini ve faydalarını doğru şekilde aktardığınızdan emin olun.

Çoğu zaman pazarlamacılar ürünleri müşterilerin kendileri kadar iyi bildiklerini sanır ama ne yazık ki durum böyle değildir. “Müşteriler zaten bunu bilir” demeden ürününüzün kalitesini ve değerini açıklamak için elinizden geleni yapmalısınız.

Ürününüz yüksek değerli olmasa bile, müşterilerin sorularını yanıtlamak için yeterli açıklama ekleyip eklemediğinizi gözden geçirmenizde fayda var.

  • Ürünlerinizle ilgili yeterli bilgi paylaşın

Ürününüz ve fiyatınız, sayfanızda bulunması gereken detay miktarını yönlendirebilecek iki şeydir. Her müşteri için yeterli açıklama sağlamalısınız. Müşterilerinizin bir kısmı sattığınız ürün türünde uzman olabilecekken, diğerleri ise daha az bilgiye sahip olacaktır.

Ürün sayfalarınız, mevcut ve potansiyel müşterilerinize de cevap verecek bilgiler içermeli.

Paylaştığınız bilgilerin her iki kullanıcı profili için kullanışlı ve anlaşılır olduğundan emin olun.

Kullanıcılarınızın sorabilecekleri soruları önceden tahmin edip yararlı ürün kılavuzları hazırlayarak bu sorulara doğrudan yanıt verin.

  • Markanızı öne çıkarın

Markanız sadece logonuzdan ibaret değildir. Vizyonunuzu, hizmet ettiğiniz amacı ve bu işi neden yaptığınızı anlatır. Markanız, ürün sayfalarınızının sonuca götüren bir parçası olabilir.

Mütevazi veya parmakla gösterilebilecek bir ürün sayfası yaratmada, marka DNA'sını sayfaya dönüştürme yeteneğiniz belirleyicidir.

Ürün sayfanızı yeniden tasarlıyorsanız, bir müşterinin kim olduğunuzu öğrenmek için ana sayfanızı ziyaret etmeyebileceğini unutmayın. Dolayısıyla, çok göz önünde olmasa bile, markanızın ürünler sayfanızda bulunmasını sağlayın.

  • Ürünlerinizle ilgili ek içerikler sunun

Çoğu müşteri ürünlerin bir sorunu çözmesini, yaşam kalitesini artırmasını, bir şey yapmada yardımcı olmasını bekler. Sayfalarınız, ürünlerinizin bunları nasıl yapabildiğini kolayca göstermelidir. 

Açıklamalarda ürünün kullanıcı ihtiyacına nasıl cevap verdiğini belirtin. Ürününüzün kullanıcıların hayatlarını nasıl daha eğlenceli, daha rahat ve verimli hale getirebileceğini düşünün ve ürün açıklamasında bunları belirtin.

Her şey yaşam tarzına bakıyor. Markanız ve ürünleriniz hangi yaşam tarzına nasıl uyum sağlıyor? Markanızı nasıl insanların hayatlarının bir parçası yapabilirsiniz? Ürünlerinizin satışı, anlattığınız öyküyle ve kullanıcılarınıza önemli ayrıntıların içerisinde yön verme şeklinizle başlıyor.

  • Dost canlısı içerikler hazırlayın

Müşterilerinizle bağ kurmak için zaman ve efor sarfedin. Müşterileriniz kimler? Markanızı nasıl hayatlarına dahil edersiniz?

Tüm enerjinizi tek sayfaya kanalize ederseniz ve istedğiniz sonuçları alamazsanız klişe tanımlar yapmanız normaldir.

Fakat tavizsiz bir sunumun etkisi harika olabilir. Müşterilerinizle diyalog kurmak, markanızın bir sesi olması açısından önemlidir. Sade bir iletişim dili yerine, aşina oldukları ve dost canlısı bir tonda konuşabilirsiniz.

  • Dolaylı sosyal etki yaratın

Profesyonel sosyal medya içeriğinin üretimi, bir uzman veya influencer’ın (etkileyici) sosyal medya üzerindeki etkisi fikrine dayanmaktadır.

Göz attığınız bir sayfada bildiğiniz bir endüstri uzmanından yorum görüyorsanız, bu bir sosyal etki örneğidir.

Buna başka bir kanıt olarak ise, bir sanayi devinin sizin istediğiniz cihazdan kullanması gösterilebilir. 

Özetle bu konsept, (potansiyel) müşterinizin, hizmet ya da ürününüz hakkında, üçüncü bir kişiden etkilenerek fikir sahibi olması demektir.

  • Müşterinizi anlayın

Kişisellik vurgulanmalıdır. Müşterinizin kim olduğunu ve sizden ne istediğini gerçekten iyi anlamanız gerekiyor.

Her şey kitlenize hitap etmelidir. Kaliteli bir iletişim için ideal müşteri profilinizi iyi çizin. En iyi kitlenizin kim olduğunu bulmanın ve markanızın temelleri üzerine iyi düşünün. Gerekirse, markanız için bir hayat hikayesi üretip, markanıza bir kişilik kazandırın. Sıra ürününüze gelince ise, ‘anlatın’ ve müşterinize neler kazandırabileceğini detaylandırın.

Ürün sayfalarınız online mağazanızın bel kemiğidir. Görüntü ve içerik bakımından zayıf bir şekilde tasarlanmış ve de arama motoru sonuçlarında sıralanması kötü yapılandırılmışsa satışlarınızı riske atmış olursunuz.

Ürün sayfalarınıza ne kadar fazla emek verirseniz, o kadar fazla alıcı markanıza bağlı olur.

Şimdi, ürün sayfası optimizasyon stratejilerini birleştirerek çalışmaya hazır mısınız?