Türkiye en hızlı büyüyen ikinci e-ticaret pazarı

Küresel e-ticaret pazarı hızlı büyümesini sürdürüyor. Asya tüm pazarın yüzde 50’sine sahipken, Türkiye en hızlı büyüyen ikinci pazar olma unvanını kazandı.

Ecommerce Europe tarafından yayınlanan Küresel E-Ticaret Raporu 2017’ye göre, son kullanıcıya yapılan küresel e- ticaretin hacmi bu yıl 1,84 milyar dolara ulaşacak. Asya Pasifik bölgesi, küresel pazarın cirosunun yüzde 50’sini elinde bulunduruyor.

Dünyanın en büyük e-ticaret pazarı Çin’in bu yıl 681 milyar dolar gelir elde etmesi beklenirken, onu takip eden ABD’nin 438 milyar dolar, Birleşik Krallık’ın ise 196 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.

Enfazla gelir artışı Avusturya ve Türkiye’de
Avusturya ve Türkiye, en fazla gelir artışı kaydeden pazarlar olarak öne çıkıyorlar. Avusturya e-ticaret pazarının gelirleri yüzde 40 artarken, Türkiye’deki artış yüzde 31 olarak açıklandı. Öte yandan, bu yıl tüm bölgelerde beklenen ortalama büyüme yüzde 17 civarında.

2016 yılında yapılan çevrimiçi alışverişlerde en çok kullanılan ödeme yöntem ise banka kartları oldu. Müşterilerin yüzde 54’ü ödemelerinde bu yöntemi tercih ettiler. Küresel e-ticaret müşterilerinin yüzde 61’i, çevrimiçi alışverişin daha kârlı olduğu görüşünde ve ürün fiyatları hangi platformdan alışveriş yapılacağında en büyük tercih sebebi.

Küresel e-ticaretin aşması gereken en büyük sorunların başında güven geliyor. Müşterilerin yüzde 42’si güvenmedikleri platformlardan alışveriş yapmadıklarını belirtiyor.

Satın alma kararı sosyal medyadan etkileniyor
Rapor, e-ticaret trendleriyle sosyal medya arasındaki bağa dair önemli bulguları da gözler önüne seriyor. Müşterilerin yüzde 53’ü sosyal medyanın çevrimiçi satın alma kararlarını etkilediğini belirtirken, yüzde 34’ü yaptıkları mobil satın almaları ve yaşadıkları çevrimiçi deneyimleri sosyal ağlarda paylaştıklarını söylüyor.

Facebook, müşterilerin geri bildirimde bulunmak için kullandığı en popüler sosyal ağ olmayı sürdürüyor. Müşterilerin yüzde 46’sı platform üzerinden satın aldıkları ürünlere ve platformlara dair paylaşımlar yapıyor.

Facebook bölgesel açıdan da en çok kullanılan sosyal ağ. Avrupalı müşterilerin yüzde 85’i, Kuzey Amerikalıların yüzde 76’sı, Güney Amerikalıların yüzde 86’sı, Asya Pasifik bölgesinden müşterilerin yüzde 94’ü ve Orta Doğu-Afrika bölgesinden müşterilerin yüzde 78’i Facebook kullanıyor.