Teslimatta fark yaratmanın yolları

Ürün müşterinin eline ulaşmadıkça, doğru ürünü iyi fiyata satmanın hiçbir faydası yok. İşte bu deneyimi olumlu hâle getirebilecek ipuçları...

 “İşyerime gelsin ama Perşembe ve sonrasında gelecekse eve gelsin.”

Hepimiz zaman zaman bunu düşünüyoruz, ancak maalesef uygulamaya geçiremiyoruz. Teslimat konusunda tek bir adres sunmak, bazı durumlarda ciddi bir dezevantaj yaratabilir.

Müşterinizin satın aldığı ürünleri istediği yere istediği zamanda ulaştırabilmek, sizi kısa zamanda kahraman statüsüne yükseltecektir. Ek bir ücret karşılığında daha hızlı teslimat seçeneği de cazip olabilir, zira hepimiz bazı ürünleri tıpkı fiziksel mağazadaymış gibi hemen kullanmaya başlamak istemiyor muyuz?

Güven zedelemeyin, saydam olun

Teslimat, en az satın alma kadar güven gerektiren bir süreçtir. Bu güveni sağlamanın bir yolu da saydam olmaktır. Müşterinin aldığı ürün, bir tedarikçiden size ulaşacaksa, bunun tam olarak ne kadar süreceğini bilmek müşterinin hakkıdır. Bunu gizleyerek belki daha çok sipariş alabilirsiniz, fakat çok da uzun olmayan bir vadede, insanların güvenlerini nasıl zedelediğinizi yorumlarda okuyabilirsiniz.

Son zamanlarda çevre konusundaki hassasiyetin de arttığını söylemek mümkün. Daha çevreci bir paketleme ve teslimat yöntemini sunmak, markanızın değerini artırabilir. Temiz bir sürdürülebilirlik profiline sahip bir teslimat şirketiyle çalışmak da müşteri gözünde daha iyi bir konum elde etmenizi sağlar.

Her şey para mı?

Şu hayatta ücretsiz kargodan daha değerli şeyler de var. Ücretsiz teslimat ve ücretsiz iade ilgi çekici olabilir, fakat en önemli şey alışverişin kolay oluşu! Müşterilere iade için pratik bir yol sunmak, onların gönlünde ücretsiz teslimattan daha çok yer edinebilir. Özellikle yüksek iade oranı olan bir sektörde hizmet veriyorsanız, önceden hazırlanmış bir iade zarfını da pakete dahil etmeyi düşünebilirsiniz.

Saydamlıktan ve hizmeti kolaylaştırmaktan bahsetmişken, sonuçlarını görmekten de kaçınmayın. Ürünlerinizin teslimatıyla ilgili de müşterilerinizin puanlamasına izin verin. Sorumluluğu teslimat şirketine atmak yerine, tüm süreci sahiplenin.

Buna ek olarak yapmanız gerekenler, elbette ki kişiye ya da döneme özel paketlemeler, hızlı geri dönüş yapan bir müşteri hizmetleri ve alışveriş yapanlara özel ek fırsatları da dahil ederek, mükemmel deneyime doğru yolculuk yapabilirsiniz.