Talebi erken planlayan kazanacak

Tüm dünyanın gözlerini indirimlere çevirdiği Kara Cuma ya da nam-ı diğer Black Friday’e bir aydan az vakit kaldı. Şükran Günü’nden bir gün sonra, yani 23 Kasım 2018’de başlayacak olan alışveriş sezonunun ilk günü olan Kara Cuma, e-ticaret dünyası için bambaşka bir anlam ifade ediyor. 

Birer tüketici olarak herkes indirimlerde nasıl fırsatlar yakalayacağını hayal ederken, e-ticaret ekosistemi stratejilerini ve operasyonlarını planlayarak en çok satışı yapabilmek istiyorlar.

Bir gün mü, bir hafta mı?

Bu ‘çılgın’ alışveriş dönemine hazır olmak ve kazancınızı azami hâle getirmek içinse online mağazaların talep planlamasını iyi yapması gerekiyor.

Black Friday’in çıkış noktası olan ABD’de Kara Cuma, Noel alışverişinin başlangıcına denk geliyor. Bu da çılgın bir alışveriş dönemi demek. Ancak bizde, bir zamanlar ABD’de olduğu gibi bir gün süren indirim, sonradan bir haftaya dönüştü.  Bu dönem boyunca site ziyaretçisinden lojistiğe, satıştan stoğa her anlamda bir yoğunluk yaşayacağınız için süreyi ilk adımda belirlemek mantıklı.

Talebi anlamak

Toplam talebi belirlerken, operasyonları optimize edecek, yatırım dönüşünü de en yüksek hâle getirecek seçeneği de belirlemeniz gerekiyor. Bunu kalitatif ve kantitatif yöntemlerle yapabilirsiniz. Yani hem önceki pazar analizlerini, beklentileri ve araştırmaları bir araya toplayıp hem de önceki satış rakamları, performans sonuçlarına bakmak işinize yarar.

Bu sonuçları değerlendirirken hesaplama yapabilen bir tablo sistemi kullanmanız gerekiyor. Bu tabloyu da çeşitli senaryolara göre ayırarak, farklı durumlarda ne olacağını önceden simüle edebilirsiniz.

Hayat planlamayla belirlenmez ama...

Bu simülasyonlar, belki size gerçek hayatta ne olacağını göstermez ama sürpriz bir durumda neler olabileceğini bilir ve ona karşı hazırlıklı olursunuz. Aynı şekilde, beklentinizden iyi sonuç aldığınızda da bunun nasıl gerçekleştiğini anlamanızı sağlar.