Facebook reklamlarında frekans kontrolü

Reklam verenler, sosyal ağın reklamlara belirli sayıda tekrar kısıtlaması getirmesini uzun süredir bekliyordu. Artık aynı kişiye tekrar tekrar aynı ilanı göstermek zorunda değilsiniz. Bazı ayarlarla bu durumu aşabilir, performansı artırabilirsiniz.

Bunu sağlamak için beş farklı yöntem bulunuyor. Öncelikle aralığı bir kampanya hedefi olarak belirleyebilirsiniz. Aynı kişiye yeniden gösterim için aradan kaç gün geçmesi gerektiği seçilerek, bu ayarlanabiliyor.

Fazla bütçe her zaman yüksek etki demek değil

Masaüstü web tarayıcılar için olan reklamlarda, ekranın sağındaki reklamları etkinleştirebilirsiniz. Bu, haber akışındaki yerleşime göre çok daha az CTR gerektirirken, daha çok görüntülenir. Sağ sütundaki reklamları kapattığınızda, oranlarınız düşeceği gibi görünürlük de azalır. Hedefiniz yeterince büyükse, reklam yerleşimlerini farklı setlere dağıtarak her birini ayrıca kontrol edebilirsiniz. Bu da farklı teklifler ve bütçeler kullanmayı sağlar.

Reklam seti için seçtiğiniz bütçe genelde aynı kişiye gösterimleri de içerebilir. Bütçenin artırıldığı durumlarda, hedef kitle, bağlantı tıklama miktarı ve dönüşüm oranları aynı oranda artmayabilir. Bu yüzden, optimum noktayı bulana kadar bütçeyle oynayabilir ve bütçedeki değişimin etkisi hissedildiğinde, bütçeyi belirleyip reklamı başlatabilirsiniz.

Otomatik kurallarla tekrarlardan kaçının

Facebook reklamlarında frekansı doğru yönetmek için bir diğer seçenek de otomatik kurallar kullanmaktır. Kısa süre önce tanıtılan bu özellik, frekans kontrolü için aslında en iyi seçenek. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir nokta var: Reklamlar sadece belirli bir frekansı tamamlayana kadar çalışıyor. Daha sonrasında yeniden başlatmanız gerekiyor.

Son yöntem ise Facebook’un kitle etkileşimiyle ilgili. Sayfanızdaki herhangi bir gönderi ya da reklamla etkileşime giren kişilerden oluşan bir kitle yaratarak onları hariç tutabilirsiniz. Böylece kitlenizin daha önce temas edemediğiniz bölümüne doğrudan açılabilirsiniz.

Bu yöntemin tek dezavantajı, ilanlarınızı görüp etkileşime girmek istemeyenleri biraz rahatsız edebilecek olmanız. Fakat bu her kitle içerisinde belirli bir oranda gerçekleşeceğinden, endişeli davranmayın, kayıpları takip ederek reklamınızın etkisini ölçün.