Sohbet bot’ları iletişim uygulamalarındaki temsilciniz olacak

Yenilikçiliğin her ne pahasına olursa olsun sürdürüldüğü zamanlarda yaşıyoruz. Perakende, inovasyon deviniminin en etkili olduğu alanlar arasında sayılıyor ve teknoloji akımlarına göz atmak geleceğinin ne yönde şekilleneceğine dair ipuçları veriyor.

Perakendenin içinde bulunduğu yenilikçilik dönemini daha iyi anlamak için, daha yeni hizmet ve müşteri ilişkileri isteyerek endüstriyi değişime zorlayan tüketicilerin ihtiyaçlarını ve alışkanlıklarını göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Günümüzde 2,5 milyar insan akıllı telefonlarındaki anlık mesajlaşma uygulamalarını kullanarak iletişim kuruyor. En popüler uygulamalar ise Facebook Messenger ve WhatsApp. The Economist Dergisi, önümüzdeki birkaç yılda akıllı telefonlarında en az bir anlık iletişim uygulaması olacak insanların sayısının 3,6 milyara ulaşacağını belirtiyor.

Markalar, mesajlaşma uygulamalarını doğru kullanamadı

Milyarlarca insan tarafından bir iletişim kanalı olarak onaylanan mesajlaşma uygulamaları, son döneme kadar markalar tarafından etkili olarak kullanılmıyordu. Çünkü bu uygulamalar iletişimi geleneksel sesli görüşme, SMS ve e-postaya kıyasla çok ama çok daha hızlı şekilde gerçekleştiriyor. Tüm müşterilere kabul edilebilir hızda yanıt vermek için büyük bir iş gücüne ihtiyaç duyuluyordu.

İnsanların en yoğun kullandığı anlık iletişim uygulamalarını marka dostu hale getiren ise Facebook, Slack ve Microsoft gibi şirketlerin sohbet bot’larına yaptıkları yatırımlar oldu. Müşterilerin tüm sorunları çözülemese bile, bu bot’lar aracılığıyla uçak bileti almak, ürün seçmek ve ödeme yapmak SMS göndermek kadar kolay hale getirildi. Üstelik müşteri bunları yaparken, hiçbir insan gözetimine veya iletişime ihtiyaç duymuyor ve dolayısıyla bir an bile beklemek zorunda kalmıyor.

Sipariş alma, yardım konularında pratik çözüm

Doğru kurgulanmış ve olması gerektiği gibi istikrarlı çalışan bir sohbet bot’u, aynı anda milyonlarca yeni siparişi alabileceği gibi, ürün kataloglarını, promosyonları ve özel indirimleri müşterilerle paylaşabilir.

Pratik açıdan bakılacak olursa, müşteri sohbet bot’u ile konuşarak ya da onun tarafından sunulan seçenekleri kullanarak istediği ürünü belirtiyor, ilgi duyduğu ürünle ilgili bilgileri alıyor ve basitleştirilmiş ödeme sayfası üzerinden satın almasını tamamlayabiliyor. Müşteri tüm bunları mesajlaşma uygulamasından çıkmadan yapabiliyor.

Facebook Messenger ve WhatsApp, sohbet bot’ları için elverişli altyapılar sunuyor. Piyasada, konuyla ilgili bilgi sahibi olmayanların bile basitçe sohbet bot’ları oluşturabileceği platformlar bulunuyor.

Rebot.me isimli platform üzerinden müşterilerinize birkaç basit seçenek sunabileceğiniz bir sohbet bot’unu bizzat kendiniz tasarlayabilirsiniz. Fakat bunu yaparken, ücretsiz aracın sınırları olduğunu ve bot’unuzun çok karmaşık işlemler yapamayacağını göz önünde bulundurmalısınız. Karmaşık bir sistem oluşturmak yerine, birkaç şeyi sorunsuz gerçekleştirebilen bir botla ayakları yere basan bir başlangıç yapabilirsiniz.