Sınır ötesi e-ticaret, 21. yüzyılın baharat ticareti olacak

E-ticaret uluslararası bir boyut kazanırken, sınır ötesi satış yapan platformlar daha hızlı büyüyor

Uluslar 5.000 yılı aşkın süredir birbirleri arasında ticaret yapıyor. Medeniyetin en erken kayıtlarından bazıları, ilk ticaret merkezlerinin Güney Asya ve Orta Doğu’da nasıl ortaya çıktıklarını gösteriyor.

İlk ticaret merkezlerinin favori ürünü baharatlardı. Orta Doğulu tüccarlar, tarçın ve sinamekilerini heyecanlı hikâyeler ve umut dolu vaatlerle pazarlardı. Müşteriler tarafından beğenilen bu satış yaklaşımı, günümüz pazarlama pratiklerinin bilinen en erken örneğidir.

Baharat ticareti, müşterilerin daha kaliteli ürünler ve tüccarlardan marifet görmek istemeleriyle dönüştü ve günümüze kadar uzandı.

Aradan geçen 5 bin yıl, satın alma alışkanlıklarının temellerini değiştirmedi. Müşteriler hâlâ özel, yüksek kaliteli ve egzotik ürünler almak istiyor. İstedikleri ürünleri en uygun fiyatlarla bulmak için belli bir zaman harcamayı ve çaba göstermeyi de göze alıyorlar.

Bu açıdan bakıldığında, ticaretin de özünde aynı kaldığı görülüyor. Tüccarlar hâlâ ürünlerini yeni pazarlara sokmanın ve müşteri kazanmanın yaratıcı yollarını arıyor.

Uzmanlar, sınır ötesi e-ticaret akımının baharat ticaretinin yaptığı gibi uluslararası ticareti yeniden şekillendireceğini, tedarik zincirlerini dönüştüreceğini ve yeni sevkiyat rotaları ortaya çıkaracağını düşünüyor.

Sepet ortalaması 200 dolara yükselecek

E-ticaret veya sınır ötesi şekli yeni akımlar değil. Öyle ki, dünyanın dört bir yanından insan, 2015 yılında büyük platformlar üzerinden verdikleri siparişlerle sınır ötesi e-ticaret pazarının 300 milyar dolarlık bir hacme ulaşmasını sağladı. DHL Express ise bunun yalnızca bir başlangıç olduğu görüşünde.

DHL Express tarafından yayınlanan bir rapor, sınır ötesi e-ticaret pazarının diğer tüm perakende segmentlerinden daha fazla büyüme gösterdiğini saptadı. Ülke içinde gerçekleştirilen e-ticaret geleneksel perakendeden hızlı büyürken, sınır ötesi e-ticaret ise yurt içindekinden ortalama iki kat hızlı büyüyor.

2020 yılına gelindiğinde bu pazarın 2015’tekinden üç kat daha büyük bir hacme ulaşması ve müşterilerin sepet ortalamalarının 200 dolara yükselmesi bekleniyor.

Özel hizmetler büyümeyi hızlandırıyor

Yayınlanan araştırma raporuna göre hızlı teslimat gibi özel hizmetler sunan e-ticaret siteleri normalden yüzde 60 daha hızlı büyüyor. Müşteriler denizaşırı bir ülkeden ürün satın alacaklarında teslimat, güven, fiyat ve müşteri deneyimi konularının tercih sebebi teşkil ettiklerini belirtiyor. Neyse ki, bu soru işaretlerinin her birisi birkaç doğru adımla giderilebiliyor.

Küresel kapıdan kapıya teslim ağları sayesinde her sanal mağaza nerede olursa olsun müşterisine siparişini birkaç gün içerisinde ulaştırabiliyor. Web sitenizde yer vereceğiniz fiyat karşılaştırma, dil ve döviz çeviri araçlarıyla geriye kalan endişeleri gidermeniz de mümkün.

Rapor, sınır ötesi e-ticaret seçeneği sunan platformların satış artışının ortalamanın yüzde 10 üstünde olduğuna dikkat çekiyor.