Online Mağazanızda Ürünlerinizi Tanıtmanın 6 Basit Yolu

Bir ürünü anlatmak gibi basit bir eylem neden zaman içinde karmaşık bir yapıya bürünüyor?

En nihayetinde bir kaç satırda müşterimize ürünün özelliklerini anlatacağız, değil mi?

Fakat ürün tanıtımlarınız ve ürününüzü nasıl anlattığınız sizin de bildiğiniz gibi satışlarınız için kritik öneme sahip. 

Fiziksel bir mağazanız olduğunu varsayalım. Orada müşteriye ürün hakkında bilgiyi nasıl aktaracaksanız, online mağazanızda da öyle aktarabilmeniz gerekir.

Hedef kitlenize ürünlerinizi doğru anlatabilmeniz ve daha çok satış yapabilmenize yardımcı olmak için size 6 basit ipucu hazırladık. 

  1. Vereceğiniz faydaya odaklanın

Bir online mağaza sahibinin kendi ürününü beğenip, sevmesi doğaldır. Oysa potansiyel alıcılar ürününüzün gerçekten neler sunabileceğini ve bu satın almadan ne kadar fayda göreceklerini bilmek isterler. Bu nedenle, müşterinizin ürününüzü alınca sahip olacağı avantajları vurgulamanız gerekir.

Ürününüz müşterilerinizi nasıl memnun kılıp daha mutlu ve üretken hale getirebilir? Ürününüz hangi problemleri veya kusurları çözmekte yardımcı oluyor? Bunları belirtin.

Sadece bir ürün satmayın. Gerçek bir deneyim sunun ve müşteri sorunlarına bir çözüm olun.

  1. Kolay anlaşılır ve hedefe odaklı cümleler kurun

Bir ürün açıklaması yazarken başka ne ekleyeceğimizi bilmediğimizde, genellikle "mükemmel ve kaliteli bir ürün" gibi klişe sözler kullanırız. Ancak bunun, müşterinizin satın alma tercihine etkisi çok az olacaktır.

Potansiyel müşteriler genellikle böyle bir söylemi gördüğünde "tamam da başka neyi var?” diye düşünüyor.

Hiç kendi ürünlerine “iyi değil” ya da “kötü” gibi bir tanım yazan bir şirket gördünüz mü? Görmediniz. Bu yüzden “mükemmel ve kaliteli bir ürün” gibi klişe ve söylemlerden uzak durun ve spesifik olmaya çalışın.

Ürününüz çok iyi olsa bile, bu şekilde söylemek yerine, her teknik ayrıntıyı belirli bir şekilde açıklayın. 

  1. Hayal gücünü yadsımayın

Araştırmalar, bir kişinin fiziksel olarak elinde bir ürün tutması halinde, ona sahip olma arzusunun arttığını göstermektedir. Bu araştırmanın sonucu online mağaza sahipleri için çok iç açıcı bir haber olmayabilir ancak keskin, ayrıntılı fotoğraflar veya videolar kullanarak potansiyel alıcıların hayal güçlerini tetikleyebilirsiniz.

Potansiyel müşterinizi o ürüne sahip olmanın nasıl bir şey olduğu hayal etmeye yönlendirin. Örneğin ürünü kullanan kişilerin nasıl hissettiklerini belirttikleri fotoğraf ya da videolar olabilir.

  1. Hikayenizi anlatın

Ürünlerinizin açıklamalarında mini hikayelere yer vererek kullanıcının duygularını harekete geçirebilirsiniz. Örneğin online kitapçılarda bunu sık sık görürüz. Genellikle yazarın yaşamını anlatıp, kitabın kısa bir açıklamasını verip, son olarak da ürünün fiziksel özelliklerini tanımlarlar. Bu, müşterinin kitabı satın alıp almamaya karar vermeden önce olaya dahil olmasına neden olur.

Ürünleriniz hakkında mini bir hikaye yaratmak için kendinize bu soruları sorabilirsiniz: Ürünü kim yapıyor? Ürünün yaratılmasında ne ilham oldu? Ürünü geliştirmek için üstesinden gelmeniz gereken engeller nelerdi? Ürün nasıl test edildi? 

Böylece sitenizi ziyaret eden bir kişinin, ürüne baktığını unutarak daha duygusal bir deneyim yaşama yolunda adım atmasını sağlarsınız. 

  1. Kelimelerinizi dikkatli seçin

Günlük hayatta kullandığınız sık kelimeleri, samimiyet yaratmak için ürün tanıtımlarında kullanmanız ters sonuçlar yaratabilir.  

Örneğin "basit" kelimesi kimi zaman bir ürünün kolay kullanımını vurgulayabileceği gibi kimi zaman da ürün için "sıradan" çağrışımı yaratabilir. 

Ürününüzü mümkün olan en iyi şekilde anlatmak için kelimelerin yumuşak ya da keskin etki bırakabileceğini unutmayın. 

Yine, seçeceğiniz kelimelerin arama motorlarında da web sayfanızı daha görünür yapmaya yarayacağını da unutmayın. 

  1. İncelemeler ve yorumlar

Müşteriniz hangi ürünü satın alacağından emin olmadığında, başkalarının öneri ve görüşlerine bakar. Çoğu zaman olumlu eleştiriler sayesinde bir ürün veya hizmet satın almaya ikna olur.

Çoğu müşteri, popüler olan bir şeyi satın almaya meyillidir. Mağazanızda müşterilerin favorileri olan ürünleri vurgulayın ve mümkünse müşterilerinizi bu ürünleri kullanırken gösterin.

Ürününüzün gerçekçi, açık ve net görseller ve açıklamalarla sergilendiğinden emin olun. Ürününüzün şeffaf bir tasarıma sahip olması, müşterilerin gözünde daha çekici ve daha kolay anlaşılır olmasını sağlar, bu da sizi başarıya götürür.

En iyi ürün açıklaması spesifik bir müşteri grubuna yönlendirilmiş açıklamadır. Açıklamalarınızda sanki onlarla konuşuyormuşçasına akıllarına gelebilecek sorulara yanıt verin. Kullanıcılarınızın kullandığı dile dikkat edip ürün açıklamalarınızı benzer tondan yazın.

Bu dili de web sitenize dahil etmeye çalışın, böylece site-kullanıcı arasında bir diyalog kurmuş, daha insanî ve yüz yüze bir deneyim sağlamış olursunuz. 

Bitirmeden önce!

Yukarıda saydığımız ipuçlarını kullanarak eşsiz ürün sayfaları tasarlayabilirsiniz. Ama işe başlamadan önce hem dünyada hem de Türkiye'de sizinle benzer sektörde faaliyet gösteren başka web sitelerini de incelemenizi öneririz. 

Aynı zamanda potansiyel müşterinizin, ürün sayfasında ürün fiyatı, gönderim detayları, iade yöntemleri gibi bilgilere de kolay ulaşabilir olması gerektiğini unutmayın.