Nöropazarlama III: Müşteri Dostu E-Ticaret

Hâlihazırda bu alanda yapılan araştırmalara bakarak bile kendi işinize dair ilginç ve işlevsel bulgular elde edebilirsiniz. Başlangıç için e-ticaret platformunuzda ve müşterilerinize yaklaşımlarınızda uygulayabileceğiniz bazı iyileştirmeler söz konusu.

Görseller yazıdan daha çok şey anlatır. Tüketilmesi kolay olan görsel içerikler, yazıdan çok daha kolay anlaşılabilir mesajlar verir ve insanlar tarafından tercih edilirler.

İnsan görmek istiyoruz. İnsanlar sosyal varlıklar ve her gün sayısız insanla farklı şekillerde etkileşime geçiyoruz. Mutlu insanlar ise bize olumlu hissettiriyor. Mutlu insan yüzleri ister istemez bakmadan edemediğimiz görsellerin başında geliyor.

Renklerin ardında psikolojik mesajlar yatıyor. Her renk duygularımızı farklı şekillerde etkiliyor. E-ticaret platformunuzdaki baskın renkler, nöropazarlama stratejinizde kilit rol oynayacak.

İnsanlar bilinçaltlarında çevresinde gördüklerine (buna ürünler de dâhil) karşı 90 saniyede bir kanıya varıyor. Bu ön yargının oluşumunda renklerin oynadığı rol ise yüzde 62 oranında.

Renklerin insanlarda hangi hislerini uyandırdığını buradan öğrenebilirsiniz.

Nadir olan değerlidir. 100 lira kazanmak mı isterdiniz yoksa kazandığınız 100 lirayı kaybetmemek mi?

İnsanlar genellikle nadir olana değer verirler ve paralarını kaybetmekten çekinirler. Bir şeyi satın almamanın zıttı onu kaybetmek olduğunda, insanlar satın almak isterler.

Nöropazarlama, çoğunluğun kaybetmemeyi tercih ettiğini ortaya koyarak, insanların kayba karşı doğal bir refleks gösterdiğinin altını çiziyor. Bu reflekste, kıtlığa karşı ortaya çıkan zihinsel tetikleyiciler rol oynuyor.

Basit yazı fontları karar verme sürecini destekler. Nöropazarlama uzmanı Roger Dooley henüz Türkçe’ye çevirilmemiş kitabında (How to Influence the Mind of the Consumer/Müşterinin Zihni Nasıl Etkilenir), müşterileri ikna etmenin 100 yöntemini anlatıyor.

Bu yöntemlerden bir tanesi, bir web sitesinin insanları harekete geçmeye ikna etmesi için basit ve kolay okunabilir fontlar seçmesinin kritik önemine değiniyor.

Kullanıcı dostu bu yaklaşım, yalnızca yazı fontlarında değil, bir web sitesinin müşteriyle temas eden tüm yönlerinde göz önünde bulundurulması tavsiye edilir.

Fiyat satın alma sürecinin tamamlayıcı faktörüdür. Müşterilerin bir ürüne dair gördükleri ilk fiyat, onu satın alıp almayacakları kararını vermeleri için yeterlidir. Nöropazarlama, müşterilerin ürünleri ve servisleri sundukları esas değerler üzerinden değerlendirme konusunda iyi olmadıklarına işaret ediyor.

Müşteriler, bir ürünün fiyatını değerlendirirken çoğunlukla istenen fiyatı sunulan değerle değil, diğer ürünlerle kıyaslayarak değerlendirir. Rakiplerinizden daha iyi fiyatlar sunmanız mümkün değilse, aynı fiyata onların sunamadıkları ekstralar sunabilirsiniz. Böylece müşteriler, aynı fiyata daha fazlasını almak için sizi tercih edecekler.

Nöropazarlama I: Müşterinin Zihnine Yolculuk

Nöropazarlama, sinirbilimi ile pazarlamayı ortak bir amaçla bir araya getiriyor: Müşterilerin bir markayı tercih etmesinin, bir ürünü satın alıp almamasının ve sadık müşteriye dönüşmesinin ardındaki zihinsel süreçleri anlamak.

Nöropazarlama II: Dünyadan Örnekler

En meşhur nöropazarlama çalışmasının iki ezeli rakip marka arasında uygulandığını biliyor muydunuz? O markalar ise Coca-Cola ve Pepsi.