Nesnelerin interneti e-ticareti nasıl dönüştürecek?

Nesnelerin interneti (IoT), müşterilerin her gün kullandıkları eşyaların birer veri kaynağına dönüşmesini sağlayacak.

2020 yılına gelindiğinde, bugün kendi işlevlerinden başka özelliklere sahip olmayan birçok nesne internete bağlı hale gelerek cihazlara dönüşecek. Gartner araştırma şirketi, o tarihte internete bağlı nesnelerin sayısının 20 milyarı aşacağını ve şirketlerin yarısından fazlasının iş süreçlerine dâhil edeceklerini öngörüyor.

International Data Corporation ise 2020 yılında nesnelerin interneti pazarının 1,7 trilyon dolar hacme ulaşacağını belirtiyor. Öngörülen hacim, akıllı telefon, bilgisayar, tablet, otonom araçlar ve taşınabilir teknoloji pazarlarının birleşiminin iki katı daha fazla.

Pek çok alanda büyük dönüşümler başlatacağına kesin gözüyle bakılan nesnelerin interneti akımı, şüphesiz çevrimiçi alışverişte de taşları yerinden oynatacak.

Müşteriye hiç olmadığı kadar yakınlaşılacak

İnternete bağlı nesneler, müşterinin günlük yaşamından aktardığı verilerle anlık ve genel ihtiyaçlarının öğrenilmesine olanak tanıyacak. Örneğin, e-ticaret sisteminizle iletişime geçen akıllı bir bilekliğin sağladığı veriler, müşterinize ihtiyaç duyduğu sağlıklı atıştırmalar, protein ürünleri, teknik araçlar ve diğer ilgili ürünlerde sağlayacağınız özel indirimlerin olumlu geri dönüşler alma şansınızı artıracak.

İnternete bağlı tüm nesneler, müşterilerin yaşantılarına dair yeni detayların ortaya çıkmasını ve bunlardan yeni değerler yaratılmasını mümkün kılacak. Üstelik teknolojinin sürekli ilerleyişiyle, diğer cihazlarla etkileşime geçebilen nesnelerin çeşitleri artacak ve dolayısıyla müşterilerinize sağlayabileceğiniz faydalar da öyle.

İnternete bağlı nesnelerden toplanacak veriler müşterilerin daha iyi anlaşılmasına ve şüphesiz pazarlama kampanyalarının daha verimli hazırlanmasını sağlayacak. Günümüzde sigorta şirketleri buna benzer bir uygulamayı araç kiralama şirketlerinden veri toplayarak gerçekleştiriyor. E-ticaretiniz için siz de buna benzer işbirlikleri yaparak müşterilerinizi daha iyi anlayabilirsiniz.

Lojistik insansızlaşacak

Nesnelerin internetinin e-ticaretin geleceğinde değiştireceği bir diğer alan ise lojistik olacak. Günümüzde Google, Tesla, Apple, Volkswagen, Mercedes, BMW, Nissan ve dahası şeklinde giderek kalabalıklaşan dev şirketler, otomobilleri tamamen internete bağlı akıllı aygıtlara dönüştürmek için çalışıyorlar.

Otonom araç teknolojileri her ne kadar sürücüsüz otomobillerle anılsa da, otomobilleri insanların kullanmadığı bir dünyada, lojistik de insansızlaşacak. Günümüzde deneysel olarak uygulanan drone ile teslimatlar, gelecekte yalnızca bu işte uzmanlaşmış otonom araçlarla gelişecek.