Müşterilerinize eğlenceli bir e-ticaret deneyimi sunabilirsiniz

Günümüzde birçok büyük marka, müşterilerine kişiselleştirilmiş ve eğlenceli deneyimler sunabilmek için oyunlaştırma stratejileri geliştiriyor.

Oyunlaştırmanın müşteri davranışına etki edebilmesi için bir anlam ifade etmesi gerekir. Müşterilere hiçbir değer ya da anlam taşımayan ödüller önererek satışlarınızda ya da marka bilinirliğinizde sıçrama yaşanmasını bekleyemezsiniz.

Daha iyi müşteri deneyimleri kurgulamak için müşterinizin platformunuzda geçirdiği tüm aşamaları göz önünde bulundurarak stratejik değişiklikler uygulamanız gerekir. Bu noktada müşterinin macerasını analiz etmek için verilerden yararlanmak kritik önem taşıyor.

Peki, oyunlaştırma stratejileriyle müşteri deneyimini nasıl iyileştirebilirsiniz?

Tavsiye etmeye teşvik edin
Sosyal ağlar, blog siteleri ve e-ticaret platformları ürünlerle ilgili olumlu ve olumsuz görüşlerle dolu. Bunlar bildiğimiz kulaktan kulağa yayılan bilgiler olsalar da, yeni medya akımı sayesinde viral olma ihtimalleri bile var.

Pazarlama uzmanı Philip Kotler, hiçbir reklamın bir arkadaşın, tanıdığın ya da uzmanın önerisi kadar etkili olamayacağını belirtiyor. Günümüzde bu listeye sosyal medya fenomenlerini de eklemek mümkün.

Kayıtlı kullanıcılarınızın ya da aktif müşterilerinizin platformunuzu sosyal ağlarda paylaşmalarını sağlamak için bir oyunlaştırma stratejisi kurgulayabilirsiniz. Dropbox, servisiyle ilgili belirli sosyal ağlarda pozitif mesaj yayınlayan kullanıcılarına ekstra depolama alanı sağlayarak buna iyi bir örnek teşkil etmişti.

Müşteriye etkileşim seçenekleri sunun
Geleneksel pazarlama çalışmaları müşteriye markayla nasıl, ne zaman ve ne şekilde etkileşime geçebileceğini seçme şansı tanımaz. Oyunlaştırma stratejileriyle bunu değiştirebilirsiniz. Müşteriler sevdikleri markalarla etkileşime geçerken umursandıklarını görmek ister;  bu nedenle hazır mesajları onlara göndermek aksini kanıtlayacaktır. Müşterilerinize markanızla etkileşime geçmenin farklı ve eğlenceli yollarını sunarak, daha pozitif deneyimler inşa edebilirsiniz.

Eğlenceli sadakat programları
Oyunlaştırma ve müşteri sadakati arasında çok güçlü bir bağ var. Müşteriler bir yandan ihtiyaçlarını karşılarken, diğer yandan markayla girdikleri eğlenceli etkileşimin keyfini çıkarırlar. Değiştirilebilir arka plan veya profil fotoğrafları gibi basit oyunlaştırma öğeleri bile müşterinizle farklı bağ kurmanızı sağlar.

Bu programlara en güncel örneklerden birisi Yemeksepeti.com tarafından uygulandı. Kullanıcılarına takma isimler ve seçtikleri profil fotoğraflarını atayan program, sipariş sayısına göre mahallelerdeki en yüksek puanlı kullanıcıları listeliyor. Bu şekilde müşteriler mahallelerinin “valisi” olabilmek için daha sık siteyi ziyaret ediyor.