Mobil ticaretinizi 3 adımda iyileştirin

Blog’umuzu takip edenler, daha önce ziyaretçilerin mobil sayfalarda ne aradığı sorusunun yanıtını aradığımızı hatırlayacaklardır. Tüm dünyada giderek popüler hale gelen mobil ticaret, Research and Markets araştırma şirketine göre 2021 yılında küresel çevrimiçi alışverişlerin yüzde 50’sini oluşturacak.

Pazarın büyük oyuncuları mobil uygulamalar ve optimize edilmiş mobil siteleri aracılığıyla müşterilerinin ceplerine girmişken, henüz e-ticaretinin mobil dönüşümüne başlamayanlar için ise zaman daralıyor.

Kullanıcıların mobil ihtiyaç ve davranışlarına göre belirlediğimiz üç basit adımı atarak, müşterilerinize daha iyi hizmet sunabilir ve mobil ticaret stratejiniz için bilinçli bir başlangıç yapabilirsiniz.

Güvenli bir ödeme sistemi sağlayın

Mobil ticaret çoğunlukla ödeme servislerinin kalitesi ve kullanıcıların ödeme adımında karşılaştıklarına duyduğu güvene bağlıdır. İnternet üzerinden satın alma ve güvenli ödeme yapabilmek teknolojiyle mümkün olsa da, güven sorunu hâlâ kullanıcıların aklında bir soru işareti olarak duruyor. Çevrimiçi müşterilerinize sunduğunuzun ödeme sisteminin kolay kullanılabilir, süreci hızlandıran ve en önemlisi de güvenli olması kritik önem taşır.

Mobil ticaret platformunuzla Türkiye’de 40 milyon kişi tarafından kullanılan Facebook Messenger mesajlaşma uygulaması üzerinden bile ödeme alabilmeniz mümkün.

Ziyaretçilerinize uygulamanızı önerin

Bir mobil uygulamanız varsa, mobil tarayıcılarıyla e-ticaret platformunuza gelen ziyaretçilerinizi uygulamanızı indirmeye teşvik etmelisiniz.

Uygulamanızın mobil sitenizin tepesinde yer alan bir reklamı kullanıcıların dikkatini çekecektir. İşini şansa bırakmak istemeyenler, bunun yanı sıra açılır reklam penceresi de kullanabilir.

Pazarlama uzmanları genellikle uygulamaların başarısını indirilme sayısıyla ölçer. Ancak indirilen uygulamaların büyük bir çoğunluğu sürekli kullanılmadığından, aktif mobil kullanıcılarınızın sayısını takip etmenizi tavsiye ederiz.

İçeriklerinizi videoyla zenginleştirin

Akıllı telefon ve tabletler, video içeriklerin izlenme sayılarını bir hayli artırırken, kullanıcıların daha sabırsız olmalarına sebep oldu. Kısa ve tüketimini kolay içerikler görmek isteyen kullanıcılar, dakikalarca uzun videolar yerine, daha kısa ve öz video klipleri tercih ediyor.

Söz konusu kısa videoların asıl amacı, kullanıcıya ürünün ana hatlarını tanıtmak ve doğru yerde olduğundan emin olmasını sağlamaktır. Ürünlerinizin tanıtım videolarını kısaltmak için Powerdirector, Adobe Premiere Clip gibi mobil uygulamaları ya da ücretsiz Movie Maker programını bilgisayarınızda kullanabilirsiniz.