Mobil pazarlamada yeni trendler

Mobil cihazlardan gelen trafik arttıkça, pazarlama da bu yöne doğru ilerliyor. Ne de olsa, tablet ve akıllı telefonlardan gelen trafik, toplam trafiğin yarısını geçmiş durumda.

Hâlihazırda SMS ve push mesajlar yaygın şekilde kullanılıyor, ancak durmaksızın değişen mobil ortamda yeni yöntemleri de takip etmekte fayda var. Mobil reklamlarda, özellikle Avrupa ve ABD’de popüler olan trendleri aşağıda görebilirsiniz.

Alışılmadık bir format kullanın

Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik, yani VR ve AR kullanmak sıra dışı uygulamalar ile etki sağlıyor, ancak bunların bir trend olduğunu söylemek için henüz oldukça erken. O yüzden diğer uygulamalara bakalım.

Push bildirim mesajlarıyla bir galeri oluşturmak da çok dikkat çekiyor. İşin sırrı, tek bir görsel ya da mesajla gitmek yerine, birden çok ürünü ya da aynı ürünün birden çok seçeneğini koymak.  Buna bir de eylem çağrısı eklemeyi unutmayın.

Instagram biçimindeki görsellere alışan tüketiciler, bu tip görsellere standart push mesajlarına göre 2 ile 4 kat daha yüksek dönüş sağlıyorlar.

Eylem çağrısı yapmayan mesajlar

Eylem çağrıları müşterileri harekete geçirir, dönüşüm sağlar, satışlar artar. Evet, bunların hepsi doğru. Ancak bunları sadece bilgi vermek için de kullanabilirsiniz.

Örneğin belirli bir miktar siparişe ulaşıldığında kargonun ücretsiz olduğunu öğrenebilir. Hatta popüler bir filmin sinemalara geldiğini bile söyleyebilirsiniz. Her mesajda bir beklentiniz olmadığını gören kullanıcılar, zamanla daha çok mesajınızı okumaya başlayacaklar.

Kişiselleştirilmiş mesajla sürpriz etkisi

Araştırmalar kullanıcıların kendilerini her kanalda tanıyan bir markayı daha çok tercih ettiğini gösteriyor. Onlar hakkında her yerden veri toplayabilir, daha sonra tavsiyelerinizi oluşturup telefonlarına gönderebilirsiniz. Bunlar kişiyle ve önceki alışveriş deneyimleriyle ilgili olduğu sürece, size olumlu yansır.

Accenture’ın kişiselleştirme konulu çalışması, bu tip bildirimlerin tüketicilerin yüzde 53’ü tarafından faydalı bulunduğunu, rahatsız etmediğini ve satın alma deneyimini zenginleştirdiğini ortaya koyuyor. Dolayısıyla kişisel bir hava katmaktan kaçınmayın, tek yapmanız gereken bunu becerebilecek kadar bilgiyi toplamak.

VIP kullanıcılara bildirim gönderin

En önemli kullanıcılarınız, satışa en yakın olanlardır. Yapay zeka ve makine öğrenimi teknikleri kullanarak ziyaretçi verilerini analiz edenler, bu anlamda herkesten çok daha öndeler.

Spesifik bir arama süreci bariz olan kullanıcılara gönderilecek doğru mesajlar, onları satın almaya itecektir.

Sosyal medya ve coğrafi konuma göre özel mesaj

Sosyal medyayı ve bölgesel gündemini sıkı takip eden markalar, ufak bir çalışmayla bile belirgin farklar yaratabiliyorlar. Örneğin havaların soğuması üzerine bir kahve satıcısı “sıcak” bir gündem yaratabilir.

Bu gündemi de örneğin bir Instagram gönderisini hem çevre hem de kullanıcılara özel hedefleyerek büyütebilir.