Sipariş yönetim yazılımına gerek var mı?

E-ticaret ve sipariş yönetim sistemlerinin birleşimi, şirketlere kolay stok takibi, sipariş işleme, satış ve fazlasını yapabilmelerini sağlıyor.

İster saf e-ticaret mağazası olsun ister fiziksel mağazanın dijital bir uzantısı, tüm e-ticaret şirketleri yazılımlarının bir parçası olarak sipariş yönetim sistemine sahiptir. Bu sistemlerin alt kolu olarak da belirli düzeyde verimlilik sağlasalar da, satış hacmi artıp detaylar çoğaldıkça, ayrı bir sipariş yönetim yazılımı satın almayı düşünmek gerekebilir. Bu yazılımlar var olan e-ticaret ve müşteri yönetim platformlarına entegre olma özelliğine sahipler, böylece gereken ayarlar yapıldıktan sonra kullanıma hazır hâle geliyorlar.

Peki size eldekine kıyasla ne gibi avantajlar sunabilirler?

Öncelikle bir siparişin izlediği yolu düşünün. Müşteri siparişi verir. Bilgi e-postası gönderilir. E-ticaret şirketi siparişi görür ve ürün temin edilir. Daha sonra kargo işlemleri başlatılır ve sipariş kargoya teslim edilir.

Bu süreci değiştirmek mümkün değil. Çünkü hiçbir adımın yerini alacak bir şey yok ve bir adım bile eksilirse, süreç sekteye uğrar. Ancak paketleme için basılan etiketleri sipariş yönetim yazılımınız tek bir seferde halledebilir. Bu da paketlemenin ayrı bir optimizasyondan geçirilmesini ve hızlanmasını sağlayabilir.

E-ticaret mağazası gibi sadece tek bir kanaldan satış yapan işyerleri için yukarıda söylediğimiz gibi dahilî sipariş yönetim aracı faydalı olabilir ama birden fazla kanala çıkıldığında, stok yönetimi zorlaşabilir.

Bir fiziksel mağazanın e-ticaret ayağının stoğuyla standart mağaza stoğunun paylaşıldığını düşünün. Bu şirket mağazada sattığı bir ürünü, aynı esnada internet siparişinde de satabilir. Ancak bu durumda e-mağazadan alan kişiden özür dilemek, siparişin son dakikada başka yerde satıldığını belirtmek gerekir. Bunlar da markanızın güven algısını kolayca yok edebilir.

Bahsettiğimiz sipariş yönetim sistemleri satış sonrası verilerinin erişimini kolaylaştırır ve fiziksel mağazada tükenen ürünler de e-ticarete yansıyarak çifte satışın önü kesilebilir.

Birden fazla konumdan gönderi yapmak da sipariş yönetim sisteminin sunacağı avantajlardan birisidir. Örneğin birden fazla mağaza ya da deponuz olduğunda, karışıklık yaşanmasını önleyeceği gibi, büyüme planlamanızı da buna göre yapabilmenizi sağlar. Böylece farklı illerde depolar oluşturarak, gönderim sürelerini kısaltabilirsiniz.