Kartla yapılan ödemeler ilk kez nakit parayı geçiyor

Küresel pazar araştırmaları şirketi Euromonitor International, yayınladığı yeni bir araştırmayla tüketicilerin nakit para yerine giderek artan kart kullanımlarına dikkat çekiyor.

Beyond Cashback ismiyle yayınlanan araştırmaya göre, dünya günümüzde ödeme tercihlerinin değiştiği bir dönemden geçiyor. Tüketiciler nakit banknotlardan giderek uzaklaşıyor, kredi kartları ve elektronik alternatiflere yöneliyor. Euromonitor, kartlar aracılığıyla yapılan para transferlerinin 2017 sonunda 23,3 trilyon civarına ulaşacağını tahmin ediyor. Kartla ödemelerin bir önceki yıla kıyasla yüzde 5,5 oranla artacağı beklenirken, banknotların ise yüzde 1 düşüşle yılı tamamlayacağı öngörülüyor.

Euromonitor araştırmacıları, kartla yapılan ödemelerin miktarının bu yıl ilk kez banknotları geçeceğinin altını çiziyor. Analist Marilia Borges’a göre, bu durum tüketicilerin yalnızca kaliteli ürünler değil aynı zamanda kaliteli bir ödeme deneyimi istediğinin iyi bir kanıtı.

Rapora göre 2017 yılında ülkelere göre kartlarla transfer edilen para miktarı şöyle sıralanıyor:

  1. Çin: 9,3 trillyon dolar
  2. ABD: 5,9 trilyon dolar
  3. Birleşik Krallık: 987 milyar dolar
  4. Güney Kore: 739 milyar dolar
  5. Japonya: 625 milyar dolar
  6. Kanada: 616 milyar dolar
  7. Fransa: 537 milyar dolar
  8. Avusturya: 449 miyar dolar
  9. Brezilya: 407 milyar dolar
  10. Almanya: 283 milyar dolar

Rapora göre, nakit yerine kart kullanımı giderek artmaya devam edecek ve özellikle düşük meblağlı alışverişlerde banka kartlarının kullanımında büyük artış gözlemlenecek.

Yalnızca ürün değil, ödeme deneyimi de önemli

Nakit paranın yerine tercih edilen kartlar, dijital ödeme sistemlerinde yaşanan ilerlemeyle fiziksel bir alternatif olmanın çok ötesine gidiyor. Öyle ki, günümüzde internet kullanıcılarının tercih ettikleri dijital cüzdanlar, ödeme işlemlerini fiziksel alışverişte olduğu kadar dijital transferlerde de zenginleştiriyor. Örneğin, Apple Pay Cash özeliği banka kartındaki bakiyenin SMS olarak transfer edilebilmesini mümkün kılıyor.

Daha güvenli ve kullanışlı olan dijital ödeme deneyimi, tüketicilerin yegâne tercih sebeplerinden birisi olarak öne çıkıyor. Euromonitor raporunda, “tüketiciler yalnızca para ödedikleri şeyin kaliteli olmasını değil, ödeme deneyiminin de kaliteli olmasını istiyor.” notunu düşüyor.