Instagram ile marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Aylık 1 milyar aktif kullanıcıya sahip Instagram, Türkiye'de de yaklaşık 30 milyonun üzerinde kişi tarafından kullanılıyor.

Sosyal medyanın seyrini değiştiren bu uygulama, her geçen gün önemini artırırken; marka bilinirliği ve etkili bir pazarlama için de yepyeni ve kaçınılmaz bir alan oldu.

İnsanları birbirine bu kadar yaklaştıran sosyal medya kanalları geliştikçe, markaların da insanlara yaklaşması kaçınılmaz bir hale gelirken markanızın hikayelerini anlatmak, takipçilerinizle kurduğunuz iletişimde sizi en üst noktaya taşıyacaktır.

Instagram'ın en kullanılan özelliklerinden olan ve 24 saat içinde kaybolan hikayeler ise kullanıcılarla daha yakın bir iletişime girebilmek için mükemmel bir fırsat.

Peki küçükten büyüğe tüm markaların radarında olan "Instagram"ı en etkili şekilde nasıl kullanabilirsiniz? Sizin için derlediğimiz çeşitli ipuçlarıyla kısa sürede Instagram üzerinden hem marka bilinirliğinizi hem de satışlarınızı artırabilirsiniz.

  • Alanında başarılı markaları gözlemleyin.

Instagram hesabınızın olması bilinirliğiniz için atılan ilk adımdı. Bu adımdan sonra yapılması gereken görsellerinizin içeriğine karar vermek ve beğeni/yorum sayınızı incelemektir.

Fotoğraflarınızın gerekli mesajı net olarak verip vermediğinden emin olmalısınız çünkü kullanıcılarınız profilinize baktığı an sizin ne yaptığınız hakkında bir fikir sahibi olmalıdır. Birkaç fotoğrafla deneme yaparak fotoğraflarınızın hangi saat aralığında koyduğunuzda daha çok beğeni/yorum aldığını gözlemleyebilirsiniz.

Çoğu başarılı markanın sosyal medyayı da etkili bir şekilde kullandığını bir gerçek. Bu firmaların müşterileriyle kurduğu iletişimi, beğenileri, reklamları ve görselleri nasıl kullandığını gözlemleyerek ilham almak sizin de Instagram'ı daha etkili kullanmanıza sağlayabilir. 

Taklit etmek düşüş yaşamanıza neden olacağı için sadece ilham alıp içeriklerinizi kendi markanıza uygun şekilde kişiselleştirmeniz marka itibarınız açısından pozitif bir adım olacaktır.

  • İşletme profiline geçin

Kişisel profiliniz, özel anıları paylaşmak için ideal ancak ürünlerinizi sergilemek için değil. Bu nedenle, eğer küçük bir Instagram butiği kurmak istiyorsanız kişisel hesabınızdan farklı bir profil kurarak işe başlayabilirsiniz.

Instagram'da işletme profiline ücretsiz geçiş yapmak mümkün. Üstelik bu sayede farklı analiz ve raporlara da erişebilirsiniz. 

Bu raporları kullanarak içeriğinizin gösterdiği performansı ve takipçi kitlenizi tanıyabilir ve sonraki aksiyonlarınızı da bu bilgiler doğrultusunda belirleyebilirsiniz.

İşletme profiline nasıl geçeceğinizi buradan öğrenebilirsiniz. 

  • "Caption" ve "hashtag" kullanımına dikkat edin

Yayınladığınız içerik ne kadar mükemmel olursa olsun, onu pazarlayabilmenin en en etkili yolu fotoğrafınızın altına ekleyeceğiniz ”caption ve hashtagler”!

Kısaca "anahtar kelime" olarak özetleyebileceğimiz "hashtag" ve "altyazı" olarak açıklayabileceğimiz "caption" kullanımıyla görsellerinizin ve hesabınızın keşfedilme oranını dramatik ölçüde artırabilirsiniz.  

Görsellerinizin içeriğine göre hangi anahtar kelimelerin popüler olduğunu"keşfet" bölümünden görüntüleyebilirsiniz. 

  • Müşterilerinizin geri dönüşlerini dikkate alın  

Onlarca müşterinin takip ettiği markalarla iletişimi ne yazık ki tek bir ortak noktada buluşuyor "geri dönüş alamamak". Çoğu marka kendince yeterli takipçi sayısına ulaşıp hedefledikleri başarıya ulaştıkları zaman kullanıcılarının şikayet/istek/yorumlarına yeterince zaman ayıramayabiliyorlar. Saatlerce çalan müşteri hizmetleri telefonlarını hepimiz biliyoruzdur. İşte sosyal medya tam olarak bu sorunu ortadan kaldırmak için de mükemmel bir alan. Sayfanıza yapılan her bir yorum sizin müşteriyle birebir iletişimizi sağlar. Her bir yoruma cevap vermek, şikayetlere yapıcı bir şekilde dönebilmek müşterinin size güvenini kat kat artırır. Müşterilerinizin her an size ulaşabilme rahatlığı, satışlarınızı artıran en önemli noktalardan biri. 

Bu konuyla ilgili en önemli örneklerden biri, Oysho. Soğuk havalarda sokak hayvanlarını mağazaya alıp, ürünlerinin üzerinde uyumasına izin vermesi üzerine bazı müşteriler bu görüntüleri kendi sosyal hesaplarından paylaşarak mağazayı boykot etti. Ancak Oysho sosyal medyayı aktif  kullanarak bu krizi hemen fırsata çevirdi ve hayvanseverlerin tam desteğini alarak, binlerce paylaşım sayesinde marka bilinirliğini hem artırmayı ve sevilen markalar kategorisine hızla girmeyi başardı.

  • Markanın arka planını da işin içine katmaya çalışın

Başarılı markaları düşündüğünüzde çoğu reklam kampanyası reklamlarına ürünlerinin nasıl üretildiğini göstererek başlar. Özellikle yiyecek/içecek sektörü bu konuda oldukça başarılı. Sizin de aklınıza hemen ”ürünlerinin tarladan/bahçeden toplanan ürünlerle yapıldığını vurgulayan reklamlar gelmedi mi?” Gerçekliği tartışılsa da bilinçaltımızda bir güvenme duygusu yerleştirilmiş bu reklamların mantığını instagram hesabınızda da kullanabilirsiniz. Örneğin; Michael Kors ve Victoria Secret Instagram'ın hikaye özelliğinden aktif biçimde yararlanan markaların başında geliyor. Her bir defile veya tanıtım öncesi mankenlerin hazırlanma süreçlerini, giydikleri kıyafetleri ve onlarla kısa videolar çekerek hazırladığı içerikleri hikayelerinde yayınlıyor.

  • Yenilikleri takip edin  

Instagram her geçen gün yeni bir özellik çıkarıyor ve markanızı bu özelliklerle entegre ettiğiniz zaman öne çıkmanız kaçınılmaz oluyor. Henüz Türkiye'de kullanılmaya başlanmasa da, markaların işine yarayacak bir özellik olan 'ürün etiketi' çoğu ülkede kullanılmaya başladı. Özelliği kısaca anlatacak olursak; Instagram’da alışveriş yapma özelliğinin kullanıldığı e-ticaret markalarının paylaştığı fotoğrafların sağ üst köşesinde küçük, beyaz bir “Alışveriş Sepeti” ikonu yer alıyor. Bu ikona tıklayarak satın alma işlemini tamamlamak mümkün.

Bir noktada Türkiye'de de devreye girecek bu özelliği yakından incelemek ve hazırlıklı olmakta yarar var. 

  • Ürün fotoğraflarınıza önem gösterin  

Bir ürünü satabilmenizde en büyük kriterlerden biri de ürünün fotoğraflardır.

Internette veya sosyal bir medyada ürünlerinizin fotoğraflarla beğenilip satın alınacağını göz önünde bulundurursak fotoğraf kalitemize bir tık daha önem vermemiz gerekir. Ürünün anlaşılır olmasına dikkat edilmeli, ürünün en net fotoğrafları çekilerek görsel öne çıkarılmalıdır.

Ayrıca ürünlerin aydınlık bir ortamda çekilmesi ve detaylar kullanarak müşterinin kafasındaki soru işaretlerini yok etmek de, müşteri-marka arasındaki samimiyeti güçlendirir hem de iade oranlarını da düşürür.