Instagram, dünyanın en büyük mobil çarşısı olacak

Geçtiğimiz yılın kasım ayında seçkin birkaç markayla e-ticaret denemelerini başlatan sosyal ağ, şimdi daha çok iş yerine ‘satın alınabilir’ paylaşımlar yapma şansı tanıyacak.

Instagram üzerinden satış yapma özelliği, neredeyse bir yıldır pilot aşamadaydı. Ancak artık daha fazla firma tarafından denenebilecek. Ülkemizdeki iş yerleri arasında popüler olan küresel e-ticaret platformu Shopify’ı kullanan binlerce e-ticaret sitesi, bu özelliği ilk uygulayanlardan olacak.

Instagram, e-ticaret özelliğinin denemelerini henüz ABD dışarısına çıkarmak istemiyor. Bu nedenle 16 Ekim’e kadar beklenen başvurularda Türkiye’deki Shopify kullanıcısı işyerleri yer almayacak. Ancak özelliğin geniş kapsamlı teste geçmesi olumlu bir işaret, zira bu test sürecinin daha hızlı tamamlanacağı anlamına geliyor. Bu süreç tamamlanınca, özelliğin tüm dünyaya açılması bekleniyor.

ABD’li e-ticaret siteleri için ise bundan daha iyi bir zamanlama olamazdı. Noel döneminde binlerce e-ticaret platformu, Instagram üzerinden hediye satışı gerçekleştirebilecek. Sosyal ağ, bu sayede daha test aşamasındayken patlama yaratarak konuşulmak istiyor.

Shopify’ın yüz binleri bulacak iş yeriyle katılabileceği Instagram e-ticaret ağı, birkaç dokunuşla satın alınabilecek ürünlerle dolu bir deneyimin habercisi. Sistemin bağlı çalıştığı Facebook Ürün Kataloğu sistemi, şu an için yalnızca ABD merkezli ve seçilmiş ürün kategorilerine uyan fiziksel ürünleri kabul ediyor. Facebook, Instagram’da satış yapmak isteyen tüm iş yerlerinin ürünlerini onaylıyor.

Görsel pazarlamanın yeni oyun alanı

Instagram, uzun yıllardır görsel hikâye anlatıcılığının olmazsa olmaz aracı olarak hayatımızda. Kullanıcılar ve markalar, sosyal ağda estetik fotoğrafçılığa odaklanarak kendilerini yansıtıyorlar. 800 milyon aktif kullanıcıya sahip olan Instagram, adım adım yalnızca bir cezbetme kanalı olmaktan çıkarak, doğrudan satış kanalına dönüşüyor.

Satın alınabilir ürün paylaşımları, kullanıcıların markalarla daha doğrudan bir etkileşime girmesini sağlayacak. Instagram uygulamasından çıkmadan bir ürün hakkındaki tüm bilgileri sunmak ve ziyaretçileri satışa yönlendirebilmek, her gün 500 milyon kişi tarafından ziyaret edilecek dev bir mobil çarşının kurulduğu anlamına geliyor.

Tüm satış deneyimi Instagram uygulaması içerisinde tamamlanmıyor. Kullanıcılar satın almak istedikleri ürüne dokunduklarında, işyerinin web sitesine giderek satın alma sürecini tamamlıyor. Bu noktada, e-ticaret sitelerinin sepet ve sipariş süreçlerini olabildiğince basit ve doğrudan olacak şekilde kurgulamaları, satışlara pozitif yansıyacaktır.