İndirimlerin işe yaramasını nasıl sağlarsınız?

İndirimlerin tarihi ticaretin doğuşuna kadar uzanıyor olsa gerek. Daha fazla kişiyi cezbetmenin ve satışları artırmanın en direkt yollarından bir tanesi. Modern pazarlama teknikleri ise satışı daha planlanabilir ve düşük maliyetli gerçekleşmesini sistematik hale getiriyor. Pazarlama çalışmaları dolaylı olarak indirimlerin de daha etkili olmasını sağlıyor.

Bu doğrultuda yapılacak en kritik hamle, veriler aracılığıyla hedef kitlenizi tanımaktır. Ancak bu sayede müşterilerinize gerçekten görmek istediklerini sunabilirsiniz.

Müşterilerinize dair en büyük veri kaynağınız şüphesiz platformunuzun kendisi. Örneğin kategorilerde en çok görüntülenen ürünler ve satın almaktan vazgeçen müşteriler gibi iki farklı veri seti üzerine birçok farklı şekilde harekete geçebilirsiniz.

Veri diyaloğuna katılın

Aslına bakılırsa satış da müşterilerle iletişime geçmenin bir yoludur. Örneğin fiziksel bir mağazada bulunan görevli, müşterileri karşılayarak tam olarak neye ihtiyaç duyduklarını saptarlar. Dijital alışverişte müşteriler ilk bakışta sessiz görünseler de, aslında bir mağaza görevlisine anlatması saatler sürecek birçok bilgiyi sanal hareketleriyle ortaya koyar. Bu veri diyaloğuna katılmak isteyen e-ticaret şirketlerinin yapması gereken, müşterilerinin platformdaki hareketlerinden üretecekleri anlamlı veriler üzerine stratejiler geliştirmektir.

Fiziksel mağazalarda indirimler son raddede, müşteriyle kurulan karşılıklı güven ilişkisi sonrasında sağlanır. Bu noktada satıcı, müşteriye dair birçok detayı biliyordur. Peki ya siz, platformunuzda sürekli kulaklık modelleri inceleyen kişinin alım gücü sınırlı bir öğrenci olduğunu biliyor musunuz?

Müşteriyi tanımak kadar, onun en cazip bulacağı indirim metodunu kullanmak da önemlidir. Günümüzde birçok farklı promosyon modeli e-ticaret platformları tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bunlar başlıca ürün indirimi, indirim kuponları, sezonluk satışlar, kategori özelinde satışlar, ücretsiz kargo, zaman sınırlı indirimler ve ikinci üründe indirim şeklinde sıralanabilir.

İndirimler diğer kategorileri nasıl etkiler?

Söz konusu indirim yaklaşımlarının çevrimiçi giyim alışverişlerinden lüks ürünlere kadar birçok farklı senaryoda işe yaradıkları görülüyor. Burada püf noktası, hangi indirimlerin hangi kategorilerde ve dönemlerde satışları artırdıkları, hangi müşteri gruplarının spesifik indirim yaklaşımlarına karşı ne tepki gösterdikleri gibi bilgileri tarihsel olarak karşılaştırdığınız analitik bir yaklaşım sergileyebilmek. Bu bilgilerin hepsine Google Analitik aracından ulaşabilmeniz mümkün.

Bir kategorinize uygulayacağınız indirim, komşu kategorilerde satışların azalmasına sebep olabileceğini unutmayın. İnsanlar e-ticaret platformunuzu her zaman net ihtiyaçları doğrultusunda ziyaret etmezler. Müşterilerinizi yönlendirdiğiniz kampanya sürümden kazandırabilmeli. Onlara önerdiğiniz indirim kampanyasının, diğer kategorilerde yapmaktan vazgeçebilecekleri satın almaları gözden çıkarmaya değer sonuçlar üreteceğini önceden kestirebilmelisiniz.