Her 10 satıştan birisi çevrimiçi gerçekleşiyor

Birçok yerel para biriminin dolar karşısında değer kaybetmesi üzerine öngörülerini güncelleyen eMarketer, e-ticaret pazarının hacmini hızla artırmaya devam edeceğini tahmin ediyor.

İnternet ve mobil cihaz kullanımının artışı, e-ticaret pazarının büyümesinde kilit rol oynuyor. eMarketer tarafından yayınlanan 2016-2021 yılına ait küresel perakende raporuna göre, e-ticaret bu yıl ilk kez tüm perakende satışlar içerisindeki payını yüzde 10’a yükseltiyor.

E-ticaret satışlarının artmasında Çin, Brezilya, Rusya ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerdeki orta sınıfın internet kullanımındaki artışın rolünün önemine dikkat çekiliyor.

Raporda küresel perakende satışlarının bu yıl yüzde 5,8 oranında artarak 22,73 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Çevrimiçi perakende satışların artışı ise geleneksel perakendeye kıyasla dört kat hızlı gerçekleşecek.

Araştırma şirketi küresel e-ticaret pazarının bu yıl yüzde 23,2’li artışla 2,29 trilyon dolara çıkmasını beklerken, internetten yapılan satışların toplam perakende satışlarının 10’da 1’ini oluşturduğu açıklandı. E-ticaret satış artışının 2016-2021 döneminde çift haneli büyümeye devam etmesi bekleniyor.

ABD ve Çin aslan payını aldı

Raporda, küresel e-ticaret pazarında en büyük payın ABD ve Çin arasında paylaşıldığı, bu iki ülkenin birleşik e-ticaret hacminin 1,58 trilyon doları bulacağı belirtiliyor. Bu hacim, küresel pazarın yüzde 69,1’ine tekabül ediyor. Çin bu yıl yalnızca deniz aşırı e-ticaretten 100 milyar doların üzerinde gelir elde etti.

E-ticaretin hızlı büyüme gösterdiği bölgelerden bir diğeri olarak gösterilen Asya Pasifik’te perakende satış hacminin 2017 sonunda 10 trilyon dolara ulaşması ve bunun yüzde 14,7’sinin çevrimiçi gerçekleştirilmiş olması bekleniyor. eMarketer’ın bu öngörüsüne göre Asya Pasifik’teki e-ticaret siteleri yılı 1,36 trilyon dolarlık satış yaparak tamamlayacak ve 2021 yılında bu sayı 3 trilyon dolara çıkacak.

Türkiye e-ticaret pazarı 30 milyar lirayı hacmi aştı

TÜSİAD ve ETİD tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, Türkiye e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıl 30,8 milyar lira hacme ulaştı. Perakende satış yapan e-ticaret sitelerinin hacmi ise 17,5 milyar lira olarak açıklandı. 2013 yılından bu yana ülkemizde gerçekleşen e-ticaret satışları yüzde 34 artış gösterdiği de önemli bir veri olarak öne çıkıyor.

Euromonitor tarafından sağlanan veriler ise Türkiye’deki e-ticaretin toplam perakende içerisindeki payının yüzde 3,4’e yükseldiğine işaret ediyor. Kıyaslamak gerekirse, bu oran Çin’de yüzde 17,1, İngiltere’de yüzde 14,9, ABD’de ise yüzde 10,5.