Facebook 101: Paylaşım yaparken bilmeniz gerekenler

Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook, 1 milyarı aşkın kitlesi ve reklam araçlarıyla pazarlama için en ideal platformların başında geliyor. Yalnızca birkaç püf noktasını bilerek, sosyal ağın pazarlama kabiliyetlerinden en iyi şekilde faydalanabilmeniz mümkün.

Ünlü pazarlamacı Neil Patel, Facebook’un pazarlama için kullanımında göz önünde bulundurulması gereken çok basit ipuçlarıyla, markaların daha fazla müşteriye verimli şekilde ulaşabileceğini belirtiyor.

Etiketleri unutun

Günümüz sosyal ağlarının neredeyse hepsinde ‘etiket’ kullanımı doğru kitleye ulaşılmasında olmazsa olmazlar. Fakat etiketleri en son benimseyen büyük sosyal ağ Facebook’ta o kadar da işlevsel oldukları söylenemez. Hatta Buzzsumo tarafından yapılan bir araştırmaya göre, etiketlere sahip olan Facebook paylaşımları olmayanlara kıyasla daha az etkileşim alıyor.

Akşam saatlerini es geçmeyin

Sosyal ağlarda yaptığınız paylaşımların saatleri daha fazla kişiye ulaşmanızda kritik rol oynar. En iddialı duyurunuz, yanlış saatte yapıldığında hedef kitlenize ulaşmayabilir.

Buzzsumo verilerine göre, paylaşımların en çok etkileşim aldığı ve ilgi çektiği saatleri akşam 22:00 ile gece yarısı arasındaki zaman dilimi. Bunun arkasında iki sebep yatıyor. Birincisi, o saatlerde çok fazla kullanıcı paylaşım yapmıyor. İkinci sebep ise kullanıcıların o saatlerde aktif olarak içerik tüketmesi.

150 harf yeterli

Facebook paylaşım metinleriniz ne kadar kısa olursa o kadar iyi. Patel, Facebook paylaşımlarının da tıpkı Twitter’daki gibi 150 harf civarı olmasını tavsiye ediyor.

Buzzsumo’ya göre kısa iletilerin daha çabuk ilgi çekiyor ve kullanıcılara net mesajlar vermeleri açısından uzun mesajlara kıyasla daha işlevseller.

Video yükselişte

Facebook video içerikleri otomatik olarak öne çıkaran bir algoritmaya sahip. Öyle ki, bu algoritmadan faydalanmak isteyen markaların da katkısıyla, bugün sosyal ağdaki içeriklerin yüzde 3’ü videodan oluyor. Sosyal ağ videoları otomatik olarak oynatarak müşterilerin ilgisini çekmenizi de kolaylaştırıyor.

Buzzsumo, direkt Facebook’a yüklenen videoların YouTube gibi diğer sitelerden alınarak sosyal ağda paylaşılanlara göre daha fazla görüntülendiğini belirtiyor. Bu nedenle Facebook’un video içeriklerinizi daha fazla kişiye göstermesi için videoları doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz.

Hedef kitlenizi değerlendirin

Sosyal ağdaki ‘Kitle Değerlendirmesi’ seçeneği kullanımı bir hayli kolay bir özellik ve e-ticaret platformunuzla ilgilenenlerin kimler olduğunu anlamanızı sağlıyor.

Bu özelliği kullanarak sayfanızı takip edenlerin yaşını, cinsiyetini, yaşam standartlarını, eğitim durumlarını ve çalıştıkları sektörleri öğrenebilirsiniz.