Eksiksiz bir ürün sayfası oluşturmanın püf noktaları

Günümüz tüketicileri, çevrimiçi alışverişlerinde onlarda iç görü yaratan ve daha da önemlisi, doğru hissi veren ürün bilgileri görmek istiyorlar.

Onlarca alternatif arasından sıyrılmak için ve tüketicilerin ilgisini çekmek için birkaç temel konu üzerinde durmak gerekli. Tüketicilerin hangi ürünlerinizi ve ürünlerinize dair neleri merak ettiğini bilmeniz, ilgi çekebilmenin ön şartı olmuş durumda.

Dijital mağazanızın kaderi, bir noktada tek bir web sayfasına bağlıdır: Ürün sayfası. Kaliteli ve satın aldırmaya odaklı ürün sayfaları oluşturabilmek için ipuçlarımızdan faydalanabilirsiniz…

Ürün bilgilerinde titiz olun

Sattığınız ürünlerin bilgilerini eksik sunmanız, rekabette kabul edilemez bir durumdur. Tüketicilerden, bilmeden sattığınız bir ürünü satın almalarını bekleyemezsiniz.

Ürünlerin bilgilerini toplamak için mümkün olan tüm veri kanallarını kullanmanız gerekir. Ürün dokümanlarından ve tedarikçilerden elde edeceğiniz bilgileri dijitalleştirmek için elektronik tablolardan ERP sistemlerine kadar birçok farklı dijital araç mevcut. Bunları bütçenize göre seçerek hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hangi ürünler ekrana gelecek?

Tüketiciler ilk ziyaretlerinde tüm ürün kataloğunuzla karşılaşmak istemezler. Elektronik mağazanıza gelmelerinin arkasında net bir ihtiyaçları olması yatar.

Hangi ürünleri öne çıkaracağınızı seçerken 80/20 kuralını uygulamanız tavsiye edilir. Ürünlerinizden hangi yüzde 20’sini sergileyeceğinizi çok düşünmeyin, işe en çok satanlarla başlayın.

Kimi tüketiciler sorunlarına en uygun çözümü saptamak için araştırma yapmak isterler. Sergilediğiniz ürünlerle, kataloğunuzun geri kalanına göz attıklarında görecekleri arasında karşılaştırma yapabilmeleri için doğru tipte bir karşılaştırma fonksiyonu olmazsa olmaz.

Bilgi vermekten kaçınmayın

Ürün bilgilerini sıradan bir kurumsal arşiv oluşturmak için toplamayacaksınız. Tüm bunları iyi bir kullanıcı deneyimiyle sunduğunuzda, ürün sayfanız güvenilir ve zengin bir kaynağa dönüşür.

Bir ürün sayfasında bulunması şart görülen fiyat, sevkiyat, stok ve ürün açıklaması bilgilerinin yanı sıra, ürün videoları ve “nasıl yapılır” içeriklerini de sayfanıza ekleyebilirsiniz.

Tüm bunları yaparken, tüketicileri teknik bilgi bombardımanına tutmamanızda fayda var.

Fiyat verirken net olun

Sayfaya giren tüm tüketiciler, ilgilendiği ürünlerin fiyatlarını başka bir sayfaya ilerlemesine gerek kalmadan öğrenebilmelidir.

Daha sergileme aşamasında indirim yapmanız gerektiğini düşünmeyin.Ürünlerin fiyat bilgileri üreticinin önerdiği tüketiciye satış ya da tavsiye edilen perakende satış fiyatlarından oluşabilir.

Ürüne gerçek fiyatını ödemeyi kabul eden tüketicilere sipariş sayısı ve anlaşma üzerinden özel indirimler önerebilirsiniz.

İhtiyacı anlayın ve doğru yönlendirme yapın

Tüketicilerin ürünleriniz arasında karşılaştırma yapabilmesi, ihtiyacını en iyi şekilde çözen ürünü bulmasını ve dolayısıyla da memnuniyetini sağlar. Farklı ürün gruplarında ve katalog büyüklerinde kullanabileceğiniz karşılaştırma yöntemleri mevcut:

1.     Statik karşılaştırma tablosu,“iyi, daha iyi, en iyi” arasındaki karşılaştırmalarda idealdir.

2.     Dinamik karşılaştırma tablosu,kullanıcıların eçeceği en fazla 5 ürünü karşılaştırmak için idealdir.

3.     Sıralı sınıflama, kütüphanecilikte sıkça kullanılan bu yöntem, 5’ten fazla ürünün karşılaştırmalı sergilenmesi için idealdir. Tek yapmanız gereken birkaç öne çıkan özellikle alt alta sıralamak.

4.     Listeleme yöntemi, fonksiyona önem veren tüketicilere ürünlerin ana özelliklerini sunmak için idealdir.

Kataloğun gücü

Yeni bir müşteri kazandığında, artık onun ihtiyaçlarına dair daha fazla şey biliyorsunuz demektir. Bu aşamada, siparişi tamamlamadan önce kataloğunuzda bu ihtiyaçlara yanıt veren diğer ürünleri ortaya çıkarmanızın vakti gelmiş oluyor.

Önereceğiniz tamamlayıcı ürünler, aksesuarlar, yedek parçalar vealternatif ürünlerlemüşterinize sorununa karşıdaha donanımlıyaklaşmayı teklif edebilirsiniz.

‘Sepete Ekle’

Günümüzün dijitalleşmiş ticaretinin kaderini belirleyen bir tuş var: ‘Sepete Ekle’. Bu tuş, bir ürün sayfasında dikkat çekmek isteyeceğiniz en önemli tamamlayıcıdır.

Müşteriler sayfaya girdikleri gibi ilgilendikleri ürünü nereden satın alabileceklerini görmelidir. Müşterinizi siparişin ileri adımlarına taşıyacak bu tuşun sayfadan ayrışan renkte ve ürüne olabildiğince yakın bir yerde açıkça seçilebilir olması tavsiye edilir.

Yine bekleriz indirimi

Memnun kalan müşteriniz benzer ihtiyaçlarını sürekli olarak sattığınız ürünlerle karşılamak isteyecektir.

Müşterileriniz sürekli ihtiyaçları için her seferinde yeniden sepet oluşturmak zorunda kalmamalılar. Yeniden ve düzenli sipariş edebilmelerini sağlamalısınız.

Yeniden veya düzenli sipariş veren sadık müşterilerinize sipariş hacminin yanı sıra, özel bir indirim daha yapabilirsiniz.