Ziyaretçi verilerini analiz ediyor musunuz?

E-ticaret mağazanızı daha iyi hâle getirmek ve işinizi büyütmek için sitede neler olduğunu, insanların ürünleri, teklifleri nasıl karşıladığını iyi bilmelisiniz. E-ticaret analizi ile sitenizde olup bitenlere daha fazla hakim olabilirsiniz.

Öncelikle bir veri analiz aracı seçmeniz gerekiyor. Burada karşınıza Google, ve Yandex’inki gibi web analiz araçlarının yanı sıra, Piwik, Kiss Metrics gibi e-ticaret analizi yapan benzerlerini de kullanabilirsiniz.

Bir ya da birden fazla aracı kurup sitenize entegre ettikten sonra, artık sizin için veri toplamaya başlayacaklar. Burada önemli verileri birbirinden ayırmanız önemli, yoksa bilgi kirliliğinin içinde kaybolup gidebilir, iyi bir sonuca ulaşmaya çalışırken, vaktinizden de olabilirsiniz.

Veriyi anlamlandırmak için geri dönen ziyaretçileri, sitede kalma süresini, ziyaretçi başına ortalama sayfa görüntüleme sayısı, sayfadan çıkma oranı gibi verilere dikkat ederek işe başlayabilirsiniz.

Doğru hedeflerle dev yatırımlara ihtiyaç yok

E-ticaret siteleri özellikle büyüme aşamasında analiz hedefleri de belirlemeli, bunları tutturmak için çalışmalıdır. Böylece büyük yatırımlar olmadan da istenen başarıya doğru yol alınabilir.

Analiz hedeflerini yerine getirmek için genellikle sitenizde iyileştirmeler yapmanız gerekir. Sayfa yüklenme sürelerini düşürmeli, dönüşüm oranlarını artırmak için kullanıcı deneyimi (UX) konusunda yenilikler yapmalı, A/B testleriyle yeni özellikleri denemelisiniz.

Web verilerini analiz ettikten sonra arama motoru optimizasyonu (SEO) için neler yapacağınız da büyük önem kazanacak. Ziyaretçilerinizin sizi nasıl bulduklarını keşfettiğiniz gibi, internetin trendlerini yakalayacak değişiklikleri sürekli yapabilecek bir SEO ekibiniz olmalı. Böylece yeni ziyaretçiler kazanabilirsiniz.

Tek başına SEO’ya güvenmeyin

Yeni ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ürün çeşitliliği, fiyatlandırma, kullanıcı deneyimi, satın alma sonrası deneyim ve marka algısının büyük önemi var. Burada da devreye pazarlama giriyor. Sadece SEO’nuza güvenerek satış yapmak yeterli olmayacaktır. Bu yüzden olumlu bir marka algısı yaratmalı, markanızı belirlediğiniz konularda rakiplerden önde, lider konumuna getirmelisiniz.

Bir diğer önemli konu da, sosyal medya kullanımı. Hem ilgi çekecek hem de insanların merakını giderebilecek bir yaklaşım belirleyerek sosyal medyada aktif olmalısınız. Ayrıca sosyal medyadaki satış süreçlerini analiz verileriyle ne kadar iyi entegre ettiğinize de dikkat etmelisiniz. Böylece etkileşimi artırarak sosyal medyada da algınızı kuvvetlendirebilir, etkileşime giren kişileri müşterilere dönüştürebilirsiniz.