Tasarım ve kullanıcı deneyimiyle dönüşüm artırma yolları

E-ticarette dönüşümün altın anahtarlarından birisi olan kullanıcı deneyimi ve tasarım, bu yıl daha da önem kazandı. Bu ipuçlarıyla eskisinden daha yüksek dönüşüm elde edebilirsiniz

Yaşa duyarlı tasarım

Mobile duyarlı (responsive) siteler ile mobil cihazlara otomatik uyumlu hâle gelen tasarımlara artık hepimiz aşinayız. Bu yıl buna benzeyen ama aslında çok da farklı bir kavramla, age-responsive design ile karşı karşıya kalacağız.

Meta verilerinin kullanımı sayesinde kullanıcının yaşını öğrenebilmek, buna özel bir tasarımla da ilgisini çekecek bir ana sayfa oluşturmak mümkün. Böylece örneğin gençler için videoyu öne çıkartan, büyükler için sık sorulan sorularla yardım sağlamak gibi değişikliker yapabilirsiniz.

Site iskeletine dikkat!

Kullanıcılar sayfanın açılmasını beklerken, canları sıkılıp siteyi terk edebilirler. Bunu önlemek için iyi bir site iskeleti oluşturarak, yüklenme sırasını ayarlayabilir ve sitenin bekletse bile kullanışlı bir şekilde görünmesini sağlayabilirsiniz. Buradaki prensibiniz, bekletirken eğlendirmek olmalı.

En iyi dostunuz bot’lar

2017, bot’ların yılı olacak! Yeni bir teknoloji olmasalar dahi, bu yıl geçirdikleri evrimle hayatımızda daha fazla yere sahip olacaklar.

Daha iyi müşteri hizmetleri ve satış sağlayan bot’lardan, müşterilerinizin 24 saat konuşabileceği temsilciler olarak faydalanabilirsiniz.

“Alışveriş sepeti” pazarlaması

Sepet ya da ödeme sayfasında yapacağınız çapraz satış gibi çalışmalarla müşterilere ilgisini çekebilecek ürünler önerebilir, son dakika indirimleri yapabilir ya da farklı ürün gruplarıyla tamamlayıcı alışveriş yaptırabilirsiniz. Unutmayın bu yöntemlerle satışları yüzde 10 ile yüzde 30 arası artırmak mümkün.

Eylem çağrı düğmelerinde düzenleme

Call to Action olarak da bilinen eylem çağrı düğmelerinin tasarımı, son kararlarda hatırı sayılır bir etki oranına sahip. Doğru tasarım ile müşterilerinizin dikkatini daha hızlı ve daha etkili bir şekilde çekebilirsiniz.

GIF’lere kapınız açık olsun

Statik fotoğraflara ufak hareketler katarak onları GIF’e dönüştürmenizde hiçbir sakınca yok. Büyük fotoğraflar ve videolar, sitenizin yüklenme süresini olumsuz etkileyebilir ama ufak görsellere katacağınız bu hareket kullanıcılarınızın da takdirini kazanabilir.

Hatta bu tip değişiklikleri ürün görsellerine uygulayarak onları daha cazip hâle getirebilirsiniz.

Açıklayıcı ve ikna edici videolar

Ürünlerin sadece faydalarını anlatan videoların devri geçti, artık müşterilerinizi ikna etmeniz de gerekiyor. Bunun içinse müşterilerin ya da ürünü kullananların görüşlerinden faydalanabilirsiniz. Bunun için ciddi bir prodüksiyon yapmanıza da gerek yok, ürün tanıtım videosunun üzerine yazılı olarak ekleyebilir ya da en iyi yorumları okuyabilirsiniz.

Açılır pencere ile çıkış

Sayfadan çıkanlara göstereceğiniz bir açılır pencere ile onları sitede kalmaya, hatta alışveriş yapmaya dahi ikna edebilirsiniz. Tabii bunu iyi bir teklif için yapmanız gerektiğini söylememize gerek yok.

Ana sayfanın yerine açılış sayfası

Tıpkı yaşa duyarlı sayfada olduğu gibi, ana sayfanızı da dinamik yaparak oranlarınızı artırabilirsiniz. Sabit bir ana sayfa yerine kullanıcının özelliklerine göre, içerik, öğelerin dizilişi de değişiklik gösterebilir.