Pazarlama dünyası dijital cüzdanları sevdi

Tüketicilerin kullanışlı bulduğu ve nakitsiz toplum idealine doğru önemli bir adım niteliğindeki dijital cüzdanlar, pazarlama kanalı olarak da tutuldular.

Urban Airship’in İngiltere ve ABD’de 2 bin kişiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 54’ü dijital cüzdanlarla şimdiden haşır neşir olmuş durumdalar.

Markaların kendi alt markaları olarak tanıtıp konumlandırdığı, tüketiciye doğrudan dokunan çözümler dijital cüzdanlara alışmayı kolaylaştırıyorlar. İçlerine kredi kartı, banka kartı ya da markaların kendi sadakat kartlarının yüklenebildiği dijital cüzdanlarla ödeme yapılabildiği gibi, indirim ve avantajlardan faydalanılabiliyor. Ancak her ne kadar ana işlev ödeme gibi gözükse de, katılımcıların sadece yüzde 30’u bu cüzdanlarla ödeme yaptığını belirtmiş.

Sadakat sistemleri ödemeyi geçti

Araştırmacılar, sadakat puanları toplamanın, indirim yakalamanın ve yakalanan hakları kullanmanın ve siparişlerle ilgili detayları dijital cüzdan üzerinden öğrenmenin daha cazip olduğunun altını çiziyorlar. Özellikle siparişle ilgili mesaj konusunda istek yüzde 57 ile yüksek bir düzeyde.

Ödemenin geri kalmasında ise her yerde bu cüzdanların geçmiyor oluşunun etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Desteklenen kullanım noktaları yaygınlaşana kadar tüketiciler dijital cüzdanları şirketlerle iletişim için yeni bir kanal olarak görüyorlar.

Çalışma hakkındaki yorumlarda, dijital cüzdanın şirketlerin tekliflerini yaptığı ana iletişim kanalları arasına girdiği de belirtilmiş. Yine de katılımcıların yüzde 59’u iletişimi e-postayla isterken, yüzde 44’ü dijital cüzdandan mesaj almayı kabul ediyor. Son zamanların popüler konusu Y Kuşağı da atlanmamış. Bu grupta dijital cüzdan yüzde 57 ile mobil uygulamadan (yüzde 53) daha popüler durumda.