Online alışverişten soğutan hatalar

İnternette herkesi rahatsız eden bazı şeyler var. Öyle ki, bunları yaparsanız, en hızlı açılan, en iyi fiyatları veren, en çok reklamı yapan site bile olsanız, uzun vadede kazanamazsınız. Bu hatalardan en yaygın olanlarını bir araya getirdik…

İnternetten alışveriş yapmadan önce benzer ürünler arasında gezip karşılaştırma yapıyor, özelliklerini inceliyoruz. Bunun için de hâliyle sayfa gezintilerimiz artıyor. Peki, her açılan sayfada yenilenen bir açılır pencere (pop-up) görmeyi kim istiyor?

Tabii ki bunları toptan kaldırmamız mümkün değil. Öyle ya da böyle kampanyaları duyuracak, e-posta listemize kayıt olmalarını isteyecek ya da bir anket düzenleyeceğiz. Fakat yanlış zamanda açılan, bir kez görüldükten sonra kapanması gerektiği işaretlenemeyen ya da bunu otomatik yapmayan agresif pencereler, ziyaretçileri her şeyden hızlı kaçırıyor.

İnternet fiziksel mağazadan çok farklı değil

İnternet her yerde; evde, işte, yolda, bilgisayarda, cepte, televizyonda vs. Genişbant bağlantılarımız, 4,5G’mizle hıza alıştık. Ancak bu bizi biraz sabırsız yapmadı mı? Bir uygulama dahi bir şeyi yüklerken zaman alıyorsa, hemen diğerine geçiyoruz. Durum böyle olunca da, yavaş yüklenen siteler de tahammül edilemezler içinde yerini alıyor.

Radware’in istatistiklerine göre ziyaretçilerin yüzde 57’si üç saniyeden uzun sürede yüklenen web sitelerini hemen terk ediyor. Özellikle mobil web’de terk oranının daha yüksek olduğunu da belirtelim.

Tüm konularda sürekli daha iyisini yapmalısınız

Mobil demişken, web siteniz mobile özel değilse, ne kadar çok ziyaretçi kaçırdığınızı analiz verilerine bakarak görmek isteyebilirsiniz. Mobil siteler hem yüklenme hızlarını hem kullanıcı deneyimini ciddi şekilde etkiliyor. Ancak 2017 yılında sizlere bir de biz mobil site yapın demeyeceğiz, zira bütün dünya söylemiş olmalı.

Web sitesi optimizasyonu hakkında yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

Hiç sorunuza yanıt alamadığınız bir mağazadan alışveriş yaptınız mı?

Gelelim müşteri isteklerine… Hiç bir satış temsilcisine soru sorup yanıt alamadığınız oldu mu? Böyle enteresan bir anınız olduğunu varsayalım: O mağazadan alışveriş yapar mıydınız? O hâlde internet üzerinden gelen soruları da aynı hızda ve hatta daha detaylı şekilde yanıtlayabilmelisiniz. Bu bir ürün hakkında soru da olabilir, satış sonrası beklentiye dönük bir soru da…

Bunun için ziyaretçi verilerini analiz edebilir, dinamik arama ve Sık Sorulan Sorular sistemi de kurabilirsiniz. Detaylı bilgi için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Kasa kuyruğu ile kötü tasarım aynı şey

Ödemelerde olduğu gibi alışverişte de müşteriler, işlerini hızlı ve kesintisiz halletmek istiyorlar. Nasıl ki kasa kuyrukları ve ürün satın almadaki aksaklıklar (farklı boy kıyafet istediğinizde dakikalarca bekletilmek gibi) bizi alışverişten vazgeçirebiliyorsa, internette de benzer durumlar yaşanabiliyor.

Kayıt olmadan satış yapmıyorsanız, ödeme için kırık dereden su geliyorsa, satışlara güle güle diyebilirsiniz.

Elbette mağazalarda olduğu gibi sitenizde de tasarımın büyük önemi var. Dünyaca meşhur e-ticaret sitelerine girerek bile kendinize dersler çıkartabilirsiniz. Tabii bunun yanında, işinin uzmanı kişilerle çalışmanızı da tavsiye ederiz.

Sık sorulan soruları ya da aramaları optimize ettiğini gibi ürün bilgilerinizin de kapsamından sorumlusunuz. Üreticiden gelen bilgileri yapıştıracağınız bir ürün sayfası, o ürünün tek satıcısı olmadığınız sürece size fayda getirmez. Böyle bir durumda bile, internetin dinamik dünyasında her an daha iyi bir rakiple karşılaşabileceğinizi unutmamalı ve kendinizi durmadan geliştirmelisiniz. Unutmayın internette tek olma dönemi diye bir olgu kalmadı.