Lüks tüketimde e-ticaret fırsatı

Elektronik mağazalar, her tür ürün ve hizmetin satış noktası olarak kullanılıyor. Ancak lüks tüketim, nedense özel mağazalarda, fiziksel olarak satılmalı şeklinde bir algı var. Araştırmalar ise bu algının yersiz olduğunu ortaya koyuyor.

Hatta Euromonitor’un raporu fiziksel mağazaya göre internetteki büyümenin daha yüksek olacağını gösteriyor. Raporda, 2016-2021 arasında fiziksel mağazalarda lüks tüketim mallarının satışının sadece yüzde 2 büyüyeceğine yer verilirken, internet mağazalarında bu oranın yüzde 8 olacağı görülüyor.

Pazar analizi yapan eMarketer ise lüks markaların e-ticarete geçişinin uzun zaman aldığını belirtiyor. Ancak geçişin tamamlanmasında tüketicilerin en eski kafalı markaları dahi internette görmek istemesi yatıyor. Bu markaların tüketicileri de eskisi gibi yerel değil, dünyanın dört bir yanından alıcı çıkıyor.

Lüks tüketim gençlere hitap etmiyor algısı yanlış

Buradaki büyüme potansiyelinin önemli bir bölümünü ise Y Kuşağı mensupları oluşturuyor. Bu gruptaki tüketicilerin alışverişi internet üzerinden yapma oranı diğer gruplara göre daha yüksek. Deloitte’in bir anketi, internetten lüks tüketimde Y Kuşağı’nın yüzde 42 paya sahip olduğunu ortaya koyuyor. Bu oran, 35 yaş üstüne göre çok daha yüksek.

Satış noktalarının ötesine bakıldığında, dijital ortamın lüks alışverişine ciddi bir etkisi var. Nisanda Bain&Company ve Farfech’in gerçekleştirdiği bir çalışma, dünyadaki lüks ürünlerin satışının yüzde 70’inde en az bir dijital etkileşim sayesinde gerçekleştiğini gösteriyor.

Fakat, tüm lüks alışverişinin internete hızlı bir şekilde kayacağını düşünmek de hayalcilik olur. eMarketer’ın analizine göre, 2025 yılında dahi, lüks satışlarının sadece yüzde 25’i dijital kanallardan olacak.