Kara Cuma’da 1,5 milyon ürünün fiyatı değişti

Bu yıl aralarında Türkiye’nin de bulunduğu birçok ülkede benimsenen Kara Cuma indirim günü, milyarlarca dolar değerinde ürün satışıyla tamamlandı. Dünyanın dört bir yanından e-ticaret siteleri büyük güne özel fiyatlarla müşterilere cazip teklifler sundular.

Her yıl kasım ayının dördünce perşembe günü Şükran Günü’nü kutlayan Amerikalılar, ardından Kara Cuma ile indirimli alışverişin keyfini çıkarıyorlar. Bu yıl yalnızca ABD ve Avrupa’da değil, dünyanın her yerinden e-ticaret siteleri de bu furyaya katıldılar.

Büyük veri analizine odaklanan WebGlobal şirketi, bu yıl 24 Kasım’a denk gelen Kara Cuma’nın öncesinde ve esnasında e-ticaret sitelerinde yaşanan fiyat değişimlerini takip etti. Araştırma, 2 binden fazla e-ticaret sitesinin 50 milyon ürünüyle gerçekleştirildi.

Kara Cuma’dan bir hafta önce toplam 487 bin 749 ürünün fiyatı değişirken, 23-24 Kasım Perşembe ve Cuma günleri gerçekleşen fiyat değişikliklerinin sayısı ise 1 milyon 551 bin 65 olarak açıklandı.

Birçok perakendeci Kara Cuma indirimlerine Perşembe günü başladı ve fiyat değişikliklerinin 903 bin 849’u o gün gerçekleşti. Bir hafta öncesinden gerçekleştirilen fiyat düzenlemeleri sıradan güncellemelerken, 23-24 Kasım’daki fiyat değişikliklerinin çok büyük bir bölümünün indirim olduğu saptandı.

Dörtte üçü indirim, dörtte biri zam

Kara Cuma’da ve bir önceki gününde gerçekleşen 1,5 milyon fiyat değişikliğinin yüzde 77,4’ü ürünlere indirim, yüzde 22,6’si ise zam olarak yansıdı. Fiyat değişikliklerinin sayısına bakarak, Kara Cuma’nın e-ticaret tarihinin en büyük rekabetlerinden birine ev sahipliği yaptığını söylemek mümkün.

Araştırmaya göre en çok indirim uygulanan ürün, toplam tekliflerin yüzde 87,6’sının indirime girdiği fritözler oldu. Bunun yanı sıra karıştırıcı ve bulaşık makineleri de sırasıyla yüzde 81,7 ve 76,8 oranında indirim gördü.

İncelenen e-ticaret sitelerinden yüzde 86,5’i akıllı telefonlarda indirim yaparken, bu segmentte 1.000’den fazla fiyat değişikliği yaşandı. Ses cihazları kategorisindeki ürünlerde ise yüzde 75,5 oranında teklif indirimle sunuldu.

TV, dizüstü ve oyun konsolları etkilendi

Genellikle Kara Cuma’nın en çok satan ürün grubu olan televizyonlarda ise Cuma günü ve önceki gün 5.000’den fazla ürünün fiyatı değişti. Platformların yüzde 79,1’i bu ürünlerde indirime gitti.

Büyük fiyat değişiklikleri yaşanan bir diğer kategori dizüstüler oldu ve 2.000’den fazla ürünün fiyatı düştü. Araştırma, e-ticaret platformlarının yüzde 76,7’sinin indirime gittiğine işaret etti.

Araştırmanın dayandırıldığı WebPrice fiyat takip sistemine göre, en çok satılan ürünlerden oyun konsollarında 23-24 Kasım tarihlerinde yaşanan fiyat değişikliklerinin sayısı 15 bin civarında oldu.

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği ise Kara Cuma’da e-ticaret sitelerinin ziyaretçilerinin yüzde 65 arttığını açıkladı. En çok satın alınan ürünler ise akıllı telefon, televizyon ve oyun konsolu olarak sıralandı. Kara Cuma satışlarının bu yıl 5 milyar doları aştığı tahmin ediliyor.