E-ticarette ERP entegrasyonu nasıl yapılır?

Bir B2B (işten işe) şirketin e-ticaret sitesini iç sistemlerle bağlamak, satın alma deneyimlerini son derece basitleştirebilir.

ERP (Kurumsal kaynak planlama) yazılımlarıyla gerçekleştirilen entegrasyonların en yaygınlarından birisi, şirketin e-ticaret faaliyetlerini üretim, lojistik, müşteri verisi ve muhasebeyle bir araya getirir.

Hangi veriler entegre edilecek?

Bu süreci birkaç adımda kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Öncelikle entegre edilecek verileri, bunların kaynağını, nereye gönderileceklerini ve ne sıklıkla güncelleneceklerini belirlemelisiniz.

Burada genellikle ERP’den e-ticarete veri akışı olur. E-ticaret sisteminden ERP’ye ise siparişleri aktarmak gerekir. Ancak bu yöndeki tek aktarım olsa da, son derece önemlidir.

Ters yöndeki aktarımın yani ERP’den e-ticaret platformuna dönük aktarımın içinde çevrimiçi siparişler yer almalıdır. Böylece varsa, e-ticaret sitesinin dışından verilen siparişler de sistemde yerini alır.

Ürün verileri, stok yönetimini ve gönderim sürelerinin görülebilmesini sağlar. Müşteri verileri, onların indirim oranları ve herkese açık olmayan ürünleri görebilmelerinin sağlanması da sistemin verimliliğini artırır. Gönderi ve takip bilgileri de satış sonrası hizmetin ilk adımını oluşturur.

Yeni kayıtlar nasıl olacak?

B2B dünyasında, müşterilerin kayıtları çoğunlukla kritiktir.  Verientegrasyonları da kayıt süreçlerini etkiler. Bir entegrasyon öncesi, daha önce sipariş vermemiş yeni müşterilerin kayıt süreçlerini de baştan düzenlemeniz gerekir, yoksa entegrasyon esnasında ya da sonrasında problem yaşayabilirsiniz.

Ne değişiklik yaparsanız yapın, eski ve yeni müşterilerin işlerini hızlıca görmesini sağlamalısınız.

Planlı davranın, önlem alın

Birçok durumda, tek seferlik veri taşımalar yapmanız gerekebilir. Örneğin ürün verileri, eski e-ticaret platformundan taşınacak veriler, varolan hesapların ERP hesaplarıyla bağlantısının kurulması gibi işleri halletmelisiniz.

Her ne kadar planlı olursanız olun, bazen verileriniz doğru adrese gitmeyebilir. İyi tasarlanmış bir entegrasyon ise risk faktörünü ortadan kalddırabilir.

Örneğin ERP sisteminizde bir sorun çıkarsa ve devre dışı kalırsa, e-ticaret sitenize ne olacak? Siteniz ayrı olarak çalışabilecek mi? Ayrı çalışırsa bile, ERP geri geldiğinde veriler eşlenebilecek mi? Bu soruların yanıtlarını verebilecek şekilde planlamanızı yapmanızda fayda var.