E-ticaret sitenizi açmadan önce kendinize bunları sorun

İşiniz çok kişiye ulaşmaz ve satışlar hızlanmazsa ne hissedeceğinizi düşünün ve böyle bir durumla karşılaşmamak için öncesinde hazırlık yapın. İşte bu hazırlığı kolaylaştıracak sorular…

Ana hedefim ne?

Web sitenizi açmadan önce bir iş planınız olması önemlidir. Örneğin ne kadar satış yapacağınızı bilmiyorsanız, ne kadar yatırım yapacağınızı da öngöremezsiniz. Dışarıya yaptırdığınız işlere doğru miktarı ödediğinizi bilemeyebilirsiniz. Rakiplerinizi belirleyin ve onların yatırımları hakkında bilgi edinmeye çalışın.

Siteyi nasıl yapacağım?

E-ticaretin iki cazibesi vardır: Ya ürün ve sektöre dönük bir heves ya da teknik/yönetimsel beceriler ile para kazanma isteği. İkinci gruba giriyorsanız, nasıl yapacağınızı zaten biliyor olmalısınız. Ancak ilk gruptakiler için, yardıma ihtiyaç var. Bir web geliştirici ajans ya da kişiyle anlaşabilirsiniz. Bir diğer seçenek ise hazır seçenekleri kullanmak.

İlk çözümde daha çok para ödemeniz gerekir ama özelleşmiş bir siteniz olur. İkincisi ise hızlı ve uygun fiyatlıdır, fakat siteniz bir şablon üzerinde çalışır ve köklü değişiklikler yapmak daha zordur.

Sitenin yönetimini nasıl yapacağım?

Sitenizi hazır bir şablon kullanan hizmetlerden kiralamadıysanız, sunucu yönetimi, güvenlik ve güncellemelerden sorumlu bir bilgi işlem elemanınız olması gerekir.

Bunun dışında sitenin içerik yönetim sistemini iyi bilen, arama motoru iyileştirme (SEO) ve görsel tasarım bilgisine sahip bir editör de ürün girişlerini yapmalı.

Stok yönetimini nasıl yapacağım?

Siteye ürünlerinizi ekledikten sonra, satışları tek bir mağazadan yaparsanız stok yönetiminiz son derece kolaydır. Ancak fiziksel mağazanız varsa ve aynı ürünler orada da satılıyorsa işler biraz karışabilir.

Bunu önlemek için ana stok yazılımından internet mağazası için bir stok ayırıp, düzenli güncelleyebilirsiniz. Çok sayıda ürün ve mağaza işin içine girdiğinde ise bunu özel bir yazılımla birleştirmeniz gerekecek.

Müşteri hizmetlerini nasıl sağlayacağım?

İnsanlar satış öncesi, satışla ilgili ya da satış sonrası problemlerini, endişelerini ya da yorumlarını bildirebilmeliler. Web siteniz, mobil uygulamanız bunlara izin veriyor mu? Sosyal medyada markanız hakkında yazılanlar konusunda ne yapacaksınız? Ürünler puanlanabilecek mi? Bu puan sistemini üçüncü taraf bir yazılımdan mı alacaksınız, yoksa kendi yazılımınızı mı geliştireceksiniz? Bunların sağlam bir yanıtı olmalı.

Müşterileri nasıl çekeceğim?

Reklam mı vereceksiniz, hangi mecralar sizin için doğru? SEO ve içerik yönetimiyle de müşteri çekebilirsiniz. Bunlar için iyi bir strateji oluşturmalısınız.