Doğru fiyat başarıyı getirir

E-ticaretin klasik ticaretten farkı ürünleri fiziksel olarak göremiyor oluşumuz. Bir mağazaya girip alışveriş yapmak, ürünü görmek ve denemek açısından bir cazibe yaratıyorsa, e-ticaret de detaylı bilgiler, karşılaştırmalar ve fiyatla fark yaratabiliyor. 

Bir fiziksel mağazaya göre, e-ticarette ilk dikkat edilen şeylerin başında fiyat geliyor. Bir ürün sayfasını düşünün. Fiyatlar hemen ürün fotoğrafının yanında yer alıyor. Büyük yazı tipleri ve renkli, kalın yazılarla hemen dikkatimizi çekiyor.

Fiyat karşılaştırma servisleri de e-ticaret şirketleri için önemli bir avantaj sunuyorlar. Trafiğin azımsanmayacak bir bölümü buradan geliyor. Nchannel’a göre, neredeyse 10 kişiden 9’u en iyi fiyatları bulmak için internet mağazalarını kontrol ediyor. Tüketicilerin yüzde 60’ı fiyatların satın alma kararında etkili olduğunu belirtirken, yüzde 47’si de indirimli fiyatları tercih ediyor.

KPI artırmanın yolu

Bu sebeple fiyat konusuna eğilen şirketler web sitesi ziyaretçisi, dönüşüm oranı, kâr marjı ve pazar payı gibi KPI (Anahtar performans göstergesi) değerlerini artırabilirler. Peki fiyatı rekabet avantajı sağlamak için nasıl kullanabilirsiniz?

Öncelikle rakiplerin fiyatlarını takip etmeli ve pazarı izlemelisiniz. Bunun için gerekli uyarı ve bildirim mekanizmalarını kurmanız sizin için faydalı olacaktır.  Bunun için yazılımlardan faydalanabilirsiniz. Zira beş tane rakibin elli tane ürününü bile takip ediyor olsanız, bunu tek tek yapmak inanılmaz bir vakit kaybı anlamına gelir.

Fiyat stratejinizi oluştururken, rakiplerin fiyatları kadar mâliyetler, beklenen kâr marjı, pazar talebi, ürün ve marka değerini de göz önünde bulundurmalısınız. Tüm bunları iyi bir şekilde birleştirdiğinizde, fiyatın dönüşüm oranlarınızı yukarı çektiğini göreceksiniz.