Çarpıcı bir YouTube kanalı için öneriler

İşiniz için videolardan, videolar için de YouTube’den faydalanıyorsanız, kanalınızı daha iyi hâle getirmek için bu tavsiyelere göz atmalısınız. 

Videolarınızın görünürlüğünü artırmak izlenme sayılarını artırır. Ancak sadece video izlenmesi istemiyorsunuz, kanalınız da büyüsün istiyorsunuz, değil mi?

Öne Çıkan İçerik belirleyin 
O zaman kanalınız için bir Öne Çıkan İçerik belirleyerek başlayabilirsiniz. Bunun için sırasıyla İçerik Oluşturucu Stüdyosu, Kanal ve Öne Çıkan İçerik’e girmeniz yeterli.

Buradan bir video ya da çalma listesi seçebilirsiniz. Seçtiğiniz içerik kanal sayfanızın en üstünde yer alacaktır.

Burada kullanmak üzere, şirketinizin mesajını, yeni tanıttığınız bir ürününüzü kullanabilirsiniz.

Bir diğer seçeneğiniz de kanal reklamı kullanmaktır. Buradaki bir videoyu seçerek YouTube’un reklam olarak diğer içeriklerin başında yayınlamasını sağlayabilirsiniz. Böylece YouTube iş ortakları içerisinde de bir kitle yaratabilirsiniz. Yalnız hatırlatalım, içeriğinizin kullanılma garantisi bulunmaz ama ücretsiz olduğundan, iyi bir fırsata dönüşebilir.

Videolara logo ekleyin 
Videolarınızın üzerine bir filigran (örneğin logonuzu)eklemek de markanızın görünürlüğünü artırır. Bunun için İçerik Oluşturucu Stüdyosu, Kanal ve Marka Bilinci Oluşturma seçeneklerini takip edin.

Bu özelliği sadece marka bilinirliğini artırma olarak görmeyin, zira bu logoya tıklandığında kanalınıza üye olunmasını sağlayabilirsiniz.

Anahtar sözcüklerle daha fazla kişiye ulaşın 
Kanal ayarları altındaki Gelişmiş sekmesi kanalınızın anahtar sözcüklerini belirlemenizi sağlar. Bu sayede, kanalınız YouTube’de yapılan belirli aramalarda görünür. Buraya ilgili anahtar sözcükleri eklemenin yanında, web sitenizi, Google Analytics profilinizi ve Google AdWords hesaplarınızı da ekleyebilirsiniz.

Mobil için küçük resimlere dikkat! 
Küçük resimler, özellikle mobil YouTube kullanıcıları için önem taşır, çünkü kullanıcılar videoyu izleyip izlemeyeceklerine genelde bu resimlere bakarak karar verirler. Bu sebeple, videolarınız için seçtiğiniz özel küçük resimler, videoyu en iyi şekilde anlatmanızı sağlamalıdır.

İçerik yüklediğinizde, YouTube size videonun içerisinden seçtiği üç özel resmi gösterir ama onaylanmış bir kanalınız olursa, kendi küçük özel resimlerinizi yükleyebillirsiniz. Bunlarda metin, logo, renk ve en iyi kadrajı kullanmak mümkün olur.

Kendinizi Kartlar ile anlatın 
Video içerisinde diğer içeriklere, promosyonlara ya da kanalınıza bağlantılar oluşturabilirsiniz. Video izlenirken yapılan bu tanıtımlar, Kartlar adlı özellik sayesinde gerçekleştiriliyor. Videoyu açtığınızda alt kısmındaki simgelerin en solundaki kaleme tıklayın ve karşınıza gelen ekranda Kartlar sekmesine girin. Buradan videonun dilediğiniz noktasına kart ekleyerek bir mesaj verip, bağlantı oluşturabilirsiniz.