5 ipucuyla doğru AdWords kampanyası

Her geçen yıl tüm dünyada popüler olan ve son yıllarda ülkemizde de düzenlenen Black Friday alışveriş dönemi, özellikle perakendeye 10 kata kadar daha fazla hareket getiriyor. Düzenleyeceğiniz kampanyaları optimize ederek bunun gibi alışveriş dönemlerini daha yüksek gelirle kapatabilirsiniz.

Google’ın Black Friday’e özel ipuçları, reklam vererek satış yapmanızı sağlayacak AdWords kullanımını daha iyi hâle getirmenizi sağlıyor.

Önce talebi, sonra bütçeyi planlayın

İlk olarak işe bütçe ile başlayın. Önceki yıllarda özel alışveriş dönemlerinde satış yaptıysanız, buradaki görüntülenme, tıklanma (Click-through rate ya da CTR) ve dönüşüm oranları size fikir verecektir. 

Gün boyunca AdWords aktivitenizi takip etmeniz ve özellikle görüntülenme payı düşükse daha yüksek teklif vermeniz, daha çok potansiyel müşteriye ulaşmanızı sağlar.

Elbette burada satış hedefleriniz ve stoklarınız da önem taşıyor. Stoğu biten ürünlerle ilgili süren reklamları kaydırarak bütçenizi koruyabilir ve verimliliği artırabilirsiniz. 

Anahtar kelimeleri sadeleştirin

AdWords kampanyalarının en önemli yapıtaşı sayılabilecek anahtar kelimelerin, böyle bir dönemde daha net ve anlaşılır olması gerekiyor. Diğer yandan sadeliği de elden bırakmadan, derdinizi az ve öz anlatabilmeli. Black Friday indiriminden bahsederken ürünü de es geçmeyin, zira satışı asıl ürün ile yapacaksınız.

Tıklama başına maliyet (CPC) oranlarının yüzde 20 civarında artış gösterdiği biliniyor. Ancak bu artış sezon yaklaşırken, Ekim ortasında başlıyor. Bu yüzden erken başlayan reklamlara çok para yatırmanın bir alternatifini tercih edebilirsiniz.

Black Friday için niş anahtar kelimelere yönelin

Elbette bu, kampanyanızı geç başlatın anlamına gelmiyor. Erken başlatın ve gerektiği kadar bütçeyi ayırın. Ancak Google, daha çok uzun anahtar sözcüklere yatırım yapmanızı tavsiye ediyor. 

Reklamlar başladıktan sonra işi bittiğini düşünenler yanılıyor. Anahtar performans göstergeleri (KPI) takibini dikkatli bir şekilde yapmak gerekiyor. 

Reklam sonrası mutlaka KPI takibi yapın

Önceden koyacağınız hedefler gelir, marka farkındalığı ya da yeni müşteri kazanımı olabilir. KPI’lar ile bir kampanyanın stratejik derinliği ya da harcama boyutu ortaya çıkar. 

Black Friday için gösterim, yeni ziyaretçi, dönüşüm oranı, CPC ve yatırım geri dönüşü (ROI) gibi değerleri gösterge olarak kullanabilirsiniz.

Segmentler konusunda yaratıcı olun

AdWords kampanyalarınızı düzenlerken gözden kaçırmamanız gereken bir diğer unsur da kitledir. Mâlum, kitleyi bölümlemek, ilgili mesajları onlara aktarmak için en iyi yoldur. 

Bunun için oluşturabileceğiniz kitlelere yönelik Google tavsiyeleri ise şu şekilde: Varolan müşteri davranışlarına göre gruplar, birden fazla sayfa ziyaret edenler, 5 sayfa ziyareti içinde ödeme sayfasına gelip satın almayı tamamlamayanlar, ürün görüntülenmeleri, sepet terk edenler. 

Buna bir de daha önce satın alma yapanları eklerseniz, müşteri tutma oranınızı da yükseltebilirsiniz.